آیا پروژه کاردانو واقعا شکست خورده است؟ نظر چارلز هاسکینسون (خالق کاردانو) در این رابطه

پروژه کاردانو واقعا شکست خورد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

در پی مشکلاتی که مردم در حین تراکنش در سیستم کاردانو داشتند، موج عظیمی بر علیه این ارز دیجیتال رو به رشد در فضای مجازی به خصوص توئیتر به راه افتاد و عده زیادی از فعالان این حوزه معتقد بودند و هستند که کاردانو دیگر نمی‌تواند روند رو به رشد خود را با این مشکلاتی که دارد، حفظ کند و به زودی شکست خواهد خورد. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات این خبر را به صورت کامل خدمتتان بیان کنیم.

کاردانو یک ارز دیجیتالی محبوب و رو به رشد است که در حال حاضر به سبب افزایش ارزشی که داشته، سرمایه گذاران زیادی را هم به خود جذب کرده بود. اما در چند روز گذشته برخی از معامله گران حین استفاده و انتقال دارایی در این سیستم با یک مشکل بزرگ رو به رو شدند و انجام عملیات انتقال برایشان ممکن نبود.

قبل از معرفی این مشکل بهتر است که قبلا اطلاعاتی در رابطه با سیستم کاردانو داشته باشید.

کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است و رمز ارز اختصاصی آن آدا (ADA) نام دارد. بنیان‌گذار اصلی این شبکه چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) است که یکی از بنیان گذاران شبکه بلاک چین اتریوم نیز بود. راه‌اندازی این شبکه از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و پس از دو سال تحقیق و بررسی توسط تیم توسعه‌دهنده، در نهایت در سال ۲۰۱۷ عرضه شد.

آدا رمز ارز اختصاصی کاردانو است که طی پروژه عرضه اولیه سکه (ICO) در دسامبر سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد. این رمز ارز در حال حاضر سومین کوین لیست شده در وب‌سایت coinmarketcap است.

در این مقاله به صورت مفصل بیان کردیم که کاردانو چیست و چه مزایایی در مقابل سایر رمز ارزها دارد؟ برای مشاهده می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

همه‌چیز درباره کاردانو و رمز ارز ADA

مشکل قراردادهای هوشمند و آینده ارز دیجیتال کاردانو:

مشکل قراردادهای هوشمند کاردانو

از اول سپتامبر (9 شهریور ماه 1400) کاردانو وارد فاز هارد فورک آلونز شد. این بدان معنی بود که این شبکه می‌تواند به صورت آزمایشی از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند. اما این ماجرا به همین خوبی پیش نرفت و تمام کاربرانی که از ان استفاده می‌کردند، یک مشکل اساسی را گزارش دادند و همین امر سبب شد تا آینده ارز دیجیتال کاردانو کمی به سمت سیاهی برود.

مشکل گزارش داده شده، هم‌زمانی (Concurrency) نام داشت که عموما برای افرادی که اقدام به مبادله توکن (سواپ توکن) کرده بودند، رخ داده بود. هم زمانی در علوم رایانه به پردازش اطلاعاتی گفته می‌شود که هم زمان هستند و در آن واحد باید اجرا شوند.

فردی که این مشکل را رسانه ای کرد، آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) نام داشت.

  • اولین برنامه غیر متمرکز امروز بر روی کاردانو اجرا شد و هواداران پر و پا قرص آدا بالاخره متوجه می‌شوند که نمی‌توان با استفاده از داوری همتا (peer review) از دست مشکلات ساختاری فرار کرد.

سیستم حسابداری کاردانو که «خروجی تراکنش خرج نشده گسترده» (EUTXO) نامیده می‌شود، تنها قادر است که یک خروجی تراکنش را پردازش کند و همین امر سبب بروز محدودیت و در نتیجه یک مشکل اساسی بزرگ را برای معامله گران به وجود آورد.

با رسانه ای شدن این مشکل، هجمه عظیمی علیه کاردانو راه افتاد و عده زیادی حتی این اتفاق را شروع مرگ کاردانو قلمداد کردند.

یکی از افرادی که بر این مشکل به وجود آمده انتقادات شدیدی داشت، متیو کایه، مدیر اجرایی بلاک‌هد کپیتال است که در توئیتر این توئیت را منتشر کرد:

  • من معتقدم IOHKMedia پس از B1 بزرگ‌ترین کلاهبرداری زمان است و حتی از ریپل دغل بازتر است.

توضیحات چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو در مورد مشکل به وجود آمده:

بعد از به راه افتادن انتقادات زیاد بر این مشکل، و مبهم شدن آینده ارز دیجیتال کاردانو چارلز هاسکینسون، مدیر ارشد اجرایی بنیاد کاردانو این توئیت را منتشر کرد:

  • [کاربران] ردیت موافق نخواهند بود. توییتر موافق نخواهد بود. تلگرام موافق نخواهد بود. اما دوستان، این‌ها نویز و هراس‌افکنی است. ساختن شبکه توزیع‌شده‌ای که کاملا مقیاس‌پذیر و غیر متمرکز باشد و پذیرای عوامل بیزانسی باشد یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست.

همچنین در توئیت دیگری افزود:

  • شما نمی‌توانید این سیستم‌ها را به نحوی بسازید که به میلیاردها تراکنش در ثانیه بر روی یک سیستم برسد. باید آن‌ها را جدا کرده و به هر کدام تسلط پیدا کنید، باید تراکنش‌ها را تجمیع کنید، باید پیش پردازش انجام دهید، باید چیزهای مختلف را به حوزه‌های دیگر منتقل کنید.

با این تفاسیر شما آینده ارز دیجیتال کاردانو را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

منبع: u.today

در بیتستان می‌توانید تحلیل‌های تخصصی در رابطه با خرید و فروش آلت کوین‌ها (آدا، لونا و …) را مشاهده کنید

برای مشاهده می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تحلیل قیمت آلت‌کوین‌ها
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.