۲۰۰ میلیون دلار در هک پروتکل Nomad به سرقت رفت

سرقت ۲۰۰ میلیون دلاری از پروتکل Nomad
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

بازار جهانی دارایی‌های دیجیتال پنجمین هک بزرگ خود را تجربه کرد، در این هک که یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ است، ۲۰۰ میلیون دلار به سرقت رفت. تعداد ۴۱ آدرس کیف پول شناسایی شد که در طی سرقت ۲۰۰ میلیون دلاری از پروتکل Nomad، هر کدام میلیون‌ها دلار به دست آوردند. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

بازار جهانی دارایی‌های دیجیتال DeFi پنجمین هک بزرگ خود را تجربه کرد. نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار از پروتکل Nomad، به سرقت رفت. به گفته یکی از شرکت‌های امنیتی بلاک‌چین، بیش از ۴۱ آدرس شناسایی شده است که میلیون‌ها دلار، در طول سرقت به دست آورده‌اند.

طبق گزارش PeckShield، تعداد ۴۱ آدرس بیش از ۱۵۲ میلیون دلار در سرقت از بریج Nomad به دست آوردند. این ۴۱ آدرس ۸۰ درصد از کل هک را انجام داده‌اند.

هک Nomad در لیست بزرگترین هک‌های سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. با این حال، این هک با سایر هک‌های اخیر متفاوت بود زیرا در روند این سرقت، منابع مالی پروتکل در دسته‌های کوچک و طی ساعت‌های زیادی تخلیه شده است.

به گفته‌ی گوپتا هکرها ماهر نبودند

مودیت گوپتا (Mudit Gupta)، مسئول ارشد امنیت اطلاعات (CISO) شبکه‌ی Polygon، در یک پست توییتری گفت که هکرها می‌توانستند همه چیز را در یک تراکنش در هک Nomad به راحتی سرقت کند. با این حال، آن‌ها این کار را انجام نداده و طی ساعت‌های طولانی و با آدرس‌های زیاد این کار را انجام داده‌اند

وی خاطرنشان کرد که هک‌های اول صورت گرفته توسط دو هکر کلاه سفید و کلاه سیاه انجام شده است.

در همین حال، وی اعلام کرد که بریج‌های غیرمتمرکز، پروتکل‌هایی بسیار پیچیده هستند و ایمن سازی آن‌ها کار بسیار سخت و دشواری است.

Zellic، شرکت امنیتی بلاک‌چین، بیان کرد، درک اشکالات و نقص‌های فنی کافی نیست. مهم این است که بتوانیم راهی بیابیم تا این مشکلات را حل کرده و سیستم را ایمن کنیم.

با این حال، این شرکت اضافه کرد که هک اخیر به طور مستقیم با فراخوانی یک تابع واحد در بریج و ایجاد یک سری فرایند پیچیده آغاز شده است. این تابع واحد تنها مسئول اجرای تبادل بین بلاک‌چینی بوده و برای شبکه بسیار حیاتی است.

منبع: coingape

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.