اوج گیری آلت کوین‌های defi در مقابل NTF: چرا معامله گران از NFT به DeFi مهاجرت می‌کنند؟

اوج گیری آلت کوین‌های defi در مقابل NTF
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

یکی از مهم‌ترین کارها برای حفظ سود و افزایش سرمایه، این است که بدانید چه زمانی چه ارزی بخرید یا بفروشید! این امر در زمینه ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی دارد، چرا که در کسری از زمان قیمت ارزها تغییرات بسیار زیادی می‌کنند و افزایش و کاهش قابل توجهی را به خود شاهد هستند. در این چند روز اوج گیری defi در مقابل NTF سبب شده معامله گران به فکر مهاجرت از NTF به defi باشند. اما  NTF و defi چه تغییراتی را داشتند که سبب بروز این امر شده؟ در ادامه به صورت کامل این خبر را بررسی خواهیم کرد.

اکثر سرمایه گذاران می‌دانند که بخش توکن‌های غیرقابل انعطاف (NFT) از ماه ژوئیه توکن سوزی داشته و کاهش زیادی داشته‌اند. این درحالی است که بازار فروش OpenSea از مرز ۴ میلیارد دلار گذشت. بسیاری از پروژه‌های جدید در انواع شبکه‌های بلاک چین راه اندازی شده‌اند و همین امر سبب شده تا حجم معاملات کاهش محسوسی را تجربه کند. از این رو سرمایه گذاران در حال حرکت به سیستم‌های تازه مثل دیفای هستند.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، پروتکل‎‌های مالی غیر متمرکز (DeFi) بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری افراد فراهم کرده بود، اما این امر در مارس کاهش پیدا کرد، چرا که NFT سیر صعودی مناسبی داشت.

سود حاصل از nft ها در حال انتقال به بازار defi و آلت کوین‌ها هست. در ادامه ۵ دلیلی که نشان می‌دهد گردش سرمایه از NFTها به بخش DeFi در حال اوج گیری است، بیان خواهیم کرد.

تمام تحلیل‌های انجام شده در این مقاله، مربوط به سایت cointelegraph است و بیتستان در این زمینه هیچ گونه دخالتی نداشته و این تحلیل‌ها پیشنهادی برای خرید، فروش و یا سرمایه گذاری نیست.

۱- تجمع توکن‌های DeFi از بزرگ و کوچک:

تجمع توکن‌های DeFi

DeFi Perp یک نماد شاخص در مبادله ارزهای رمزنگاری شده FTX است که  شامل سبدی از ۲۵ ارز دیجیتال مختلف مثل موارد زیر است:

  • Maker (MKR)
  • Polkadot’s DOT
  • Solana (SOL)
  • Curve DAO Token (CRV)
  • Uniswap (UNI)
  • SushiSwap (SUSHI)

داده‌های اخیر سایت معتبر TradingView نشان می‌دهد که قیمت DeFi Perp از ۲۰ ژوئیه به ۵۳۳۱ دلار رسیده است. از این زمان به بعد DeFi Perp، افزایش ۱۳۸ درصدی داشته و به بالاترین سطح روزانه خود یعنی ۱۲۷۷۱ دلار در ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور ۱۴۰۰) رسید.

افزایش قیمت DeFi Perp به ۱۲،۵۰۰ دلار، نشان می‌دهد سرمایه‌ها در حال بازگشت به اکوسیستم DeFi هستند و حجم معاملات روزانه و کف قیمت NFT در حال کاهش است.

۲- ثابت شدن قیمت‌های NFT:

ثابت شدن قیمت‌های NFT

از آنجا که افزایش سریع قیمت‌های NFT عامل اصلی جلب توجه مردم بوده، نشان می‌دهد که میانگین کف قیمت فروخته شده نیز ثبات داشته و در ۲۹ آگوست به ۱٫۰۲ اتریوم رسیده بود. و از ۲۹ آگوست تا به اکنون، تنها ۰٫۵ اتریوم کاهش داشته.

واقعیت این است که NFTها چون قیمت کمی در مقابل سایر ارزها دارند، در حجم بسیار بزرگتری معامله می‌شوند و با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند. همین امر نشان از اشباع شدن بازار و کم شدن سرعت افزایش قیمت است.

۳- افزایش کاربران فعال و حجم معاملات در زمینه سیستم عامل DeFi:

افزایش کاربران فعال و حجم معاملات در زمینه سیستم عامل DeFi

یکی دیگر از نشانه‌های ادامه رشد DeFi، افزایش مداوم تعداد کاربران در طول زمان است، همانطور که در داده‌های Dune Analytics نشان داده شده؛ کاربران جدیدی که وارد شده‌اند، سهم و سرمایه زیادی را وارد بازار کرده‌اند.

تداوم ورود کاربران جدید به فضای DeFi می‌تواند نشان دهد که افراد از NFT سود برده‌اند و در حال حاضر به دنبال کسب سود بیشتر هستند، چرا که تعداد کاربران آنلاین و معامله گر یا ثابت است، یا افزایش پیدا می‌کند.

۴- افزایش 23 درصدی اتریوم:

افزایش 23 درصدی اتریوم

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند نشان دهنده چرخش بخش به سمت DeFi باشد، افزایش قیمت Ether است.

داده‌های موجود در Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که قیمت اتر از ۲۰ ژوئیه به کمترین قیمت خود یعنی ۱۷۰۶ دلار رسیده و آخرین افزایشی که داشته، ۲۳ درصد بوده و قیمت آن را از ۳ هزار و ۱۳۴ دلار در ۳۰ اوت به بالاترین رقم یعنی ۴۰۲۹ دلار در (۱۳ شهریور) رسانده است.

۵- رسیدن DeFi TVL به بالاترین میزان خود:

اوج گیری آلت کوین‌های defi در مقابل NTF:

معیار نهایی که نشان می‌دهد چرخش از NTF به DeFi در حال انجام است، مقدار کل defi قفل شده (TVL) در تمام پروتکل های DeFi است. این رقم به بالاترین رکورد جدید یعنی ۱۷۱٫۵ میلیارد دلار رسیده است. افزایش‌هایی TVL قبلا داشته، به دلیل افزایش قیمت بیت کوین و اتر بود، اما دلیل افزایش TVL در حال حاضر به دلیل فشاری است که افزایش ارز توکن‌های DeFi داشته.

منبع: cointelegraph

در بیتستان می‌توانید تحلیل تخصصی در رابطه با خرید و فروش آلت کوین‌ها را مشاهده کنید و با استفاده از این اطلاعات، شروع به خرید و فروش انواع ارز دیجیتال نمایید. برای مشاهده می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تحلیل قیمت آلت‌کوین‌ها
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.