سریلانکا کمیته‌ای را برای پیاده‌سازی فناوری‌های بلاک‌چین تشکیل داد

ورود سریلانکا به دنیای بلاک چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ مهر ۱۴۰۰

کشور سریلانکا کمیته‌ای را برای پیاده‌سازی فناوری‌های بلاک‌چین تشکیل داد. این کشور پس از تشکیل این کمیته به بازار رمزارزها وارد می‌شود. بری اطلاع از خبر ورود سریلانکا به دنیای بلاک چین با بیتستان همراه باشید.

در روز ۸ اکتبر توییتی توسط مدیرکل اطلاعات دولت سریلانکا، موهان سامار انایاکه (Mohan Samaranayake)، به اشتراک گذاشته شد. این توییت نشان می‌دهد که مقامات پشنهادات اخیر را در رابطه با پذیرش بلاک‌چین و رمزارزها در این کشور تایید کرده‌اند.

به گفته سامار انایاکه (Samaranayake)، مقامات این کشور نیاز به یک سیستم یکپارچه دیجیتال، فناوری بلاک‌چین و فناوری استخراج ارزهای رمزنگاری شده دارد تا با استفاده از آن‌ها وارد بازارهای بین‌المللی شود. در ادامه او افزود:

این کمیته موظف است مقررات و ابتکارات سایر کشورها مانند دبی، مالزی، فیلیپین، اتحادیه اروپا و سنگاپور و غیره را مطالعه کند و چارچوبی مناسب برای فعالیت کشور سریلانکا در بازار دیجیتال پیشنهاد دهد.

وزیر هماهنگی و نظارت پرو‎ژه، Namal Rajapaksa، پیشنهادی را ارائه داد که در آن بیان می‌کرد این کمیته باید یافته‌های جدید را در رابطه با رمزارزها و بلاک‌چین به کابینه قوانین و مقررات ارائه دهد.

ممنوعیت‌های رمزنگاری باعث خروج ۲۰ شرکت فعال در حوزه رمزارزها از چین شد!

ادامه خبر را بخوانید

اعضای کمیته تشکیل شده چه کسانی بودند؟

از بین عضوهای این کمیته، دو عضو از آن‌ها نماینده غول‌های بین‌المللی از جمله Sandun Hapugoda از Mastercard و Sandun Hapugoda از PricewaterhouseCoopers (PwC) هستند.

اعضای دیگر از جمله راجیوا باندارنایکه (Rajeeva Bandaranaike)، مدیرعامل بورس اوراق بهادار کلمبو و دارماسری کوماراتونگه (Dharmasri Kumarathunge)، مدیر بانک مرکزی سریلانکا هستند.

چهار عضو دیگر این کمیته نماینده مقامات مختلف ملی از جمله تیم آمادگی اضطراری رایانه سریلانکا (SLCERT)، اداره اطلاعات دولت، آژانس فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTA) و شورای رئیس جمهور هستند.

این کمیته، قوانین و مقرراتی را که سایر کشورها علیه مبارزه با پولشویی (AML)، تامین مالی تروریسم و ​​فعالیت‌های جنایتکارانه وضع کرده‌اند، زیر نظر خواهد داشت.

در ماه آوریل، بانک مرکزی کشور سریلانکا، با مراجعه به راه‌حل‌های قانونی، اطلاعیه‌ای را در رابطه با خطرات سرمایه‌گذاری در بازار دیجیتال صادر کرد.

منبع خبر: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.