ممنوعیت‌های رمزنگاری باعث خروج ۲۰ شرکت فعال در حوزه رمزارزها از چین شد!

خروج ۲۰ شرکت حوزه رمزارزها از چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ مهر ۱۴۰۰

ژورنال تخصصی بورس و اوراق بهادار چین در گزارشی به خروج ۲۰ شرکت حوزه رمزارزها از چین اشاره کرد. در این گزارش ممنوعیت‌ها و قوانین سختگیرانه جدید دولت چین، از دلایل عمده این امر بیان شده‌. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این خبر در اختیارتان قرار دهیم.

طبق گزارش China Securities Journal، ممنوعیت جدید رمزنگاری در چین بیش از ۲۰ شرکت را که در حوزه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتالی فعالیت داشتند، از کشور چین بیرون راند.

در میان این شرکت‌ها بزرگترین صرافی منطقه یعنی Huobi نیز دیده می‌شود. علاوه بر این در منطقه خودمختار مغولستان نیز ۴۵ پروژه ماینینگ رمزارز تعطیل شده است.

صرافی‌ها و استخراج کنندگان بیشتری در حال ترک چین هستند:

ممنوعیت‌های رمزارزها چین در ماه سپتامبر با محدودیت‌های کوچک در مورد ماینرهای رمزارز شروع شد. در اوایل ماه می ایلان ماسک (Elon Musk) در توییتی اعلام کرد که تسلا از قبول کردن بیت‌کوین به دلیل استفاده زیاد از انرژی برای استخراج آن، خودداری می‌کند. پس از این توییت دولت چین از این قضیه در مقیاس بزرگتری پیروی و شروع به سرکوب شرکت‌های استخراج رمزارز کرد.

طبق گزارش ژورنال تخصصی بورس و اوراق بهادار چین، تا ۷ اکتبر بیش از ۲۰ شرکت مرتبط با ارزهای دیجیتالی قصد خود مبنی بر ترک چین را اعلام کردند. دلیل خروج از چین نیز غیر قانونی شدن معاملات رمزنگاری شده بیان کردند.

همانطور که در اخبار قبلی بیتستان گزارش شد، در تاریخ ۲۴ سپتامبر صرافی Huobi، ثبت نام کاربران جدید چینی را متوقف کرد. با توجه به گفته کالین وو (Colin Wu)، این تصمیم یک روز قبل از اعلام ممنوعیت رمزارز گرفته شده بود. در همان تاریخ، بزرگترین استخر استخراج اتریوم یعنی Spark Pool نیز تصمیم به قطع همکاری با کاربران چینی خود گرفت.

صرافی‌های BiKi ،BHEX ،CoinEx و Renrenbit نیز از این قضیه پیروی می‌کنند. صرافی Huobi، از کاربران خود خواسته وجوه خود را به سایر سیستم عامل‌ها و کیف پول‌ها منتقل کنند. این صرافی اعلام کرد که تا پایان دسامبر فعالیت خود را در چین به طور کل متوقف خواهد کرد.

در لینک زیر می‌توانید خبر توقف ثبت نام کاربران جدید چینی در صرافی Huobi را بخوانید

برای خواندن خبر اینجا کلیک کنید

توقیف ۱۰ هزار دستگاه استخراج در مغولستان:

رسانه های چینی این خبر را منتشر کردند که مقامات مغولستان، ۱۰ هزار دستگاه استخراج ارز رمزنگاری شده را توقیف کرده‌اند. تا کنون، حدود ۴۵ پروژه استخراج رمزارزها  در منطقه تعطیل شده است. از لحاظ تئوری، با توقیف این ماینرها سالانه ۶/۵۸ میلیارد کیلووات در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد. این یعنی دو میلیون تن زغال سنگ کمتر سوزانده می‌شود.

منبع: u.today

بیت کوین اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.