۵ زن فعال حوزه بلاکچین را بشناسیم

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

همزمان با هشتم مارس و روز جهانی زنان، شتاب‌دهنده بلاکچین فیلیپین با انتشار  نام ۱۰ زن فعال این حوزه از آن‌ها تقدیر کرده است. جامعه بلاکچین فیلیپین با بازگویی یکی از سخنان باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا، بر لزوم همبستگی زنان و مردان تاکید کرده است. در سخنان باراک اوباما آمده بود:‌ «ما موفق شدیم؛ به خاطر ابتکار عمل تک‌تک افرادمان موفق شدیم. همچنین به دلیل همکاری با هم به موفقیت رسیدیم.» جامعه بلاکچین نیز به دلیل همکاری زنان و مردان در کنار یکدیگر به نوآوری‌های بسیاری دست یافته است.  از طرفی، شرکت‌های فناورانه به دنبال مسیری برای تجاری‌سازی بیشتر فناوری بلاک‌چین در دهه ۲۰۲۰ هستند. تجاری‌سازی و پیشرفت در این حوزه بدون حضور و پویایی زنان امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم پنج زن فعال حوزه بلاک‌چین در فیلیپین را به شما خوانندگان محترم معرفی کنیم.

 

۱- آن کویشا (Ann Cuisia )، بنیان‌گذار و مدیرعامل Traxion

 

آن کویشا، کارآفرینی است که تلاش‌های بسیاری در زمینه بلاکچین و رمزارزها انجام داده است. این کارآفرین که در منطقه آسیا و اقیانوسیه شناخته شده، الهام‌بخش زنان فعال در حوزه بلاک‌چین است. کویشا در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از زنان تاثیرگذار در صنعت بلاک‌چین معرفی شد. همچنین نام این کارآفرین در لیست زنان قدرتمند بلاک‌چین در سال ۲۰۲۰ آمده است. 

ابتدای سال ۲۰۲۰، شرکت Traxion همکاری‌اش را با یکی از شتاب‌دهنده‌های بلاک‌چین در فیلیپین به نام Kadena Hub شروع کرد. آن کویشا قصد دارد به کمک این شتاب‌دهنده دولتی فیلیپین صنعت بلاک‌چین را در این منطقه توسعه دهد.

 

۲- گیل کروز مکاپاگال (Gail Cruz-Macapagal) – مدیر شرکت DynaQuest

 

گیل کروز مگاپال، متخصص بلاکچین و مدیر شرکت DynaQuest است. مگاپال در طول دوران فعالیتش در زمینه بلاک‌چین وبینارهای زیادی را برگزار کرده که به توسعه این تجارت جهانی کمک بزرگی کرده‌اند. این مدیر استارتاپی تاکنون جوایز بسیاری در خصوص فعالیت‌هایش در حوزه فناوری‌های بلاکچین دریافت کرده است. از مهم‌ترین دستاوردهای او می‌توان به مدیرعامل آسیایی بودن اشاره کرد.

 

۳- امی لو وی دلفین (Emmy Lou V. Delfin)

 

امی لو وی دلفین یکی از مدیران بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات فیلیپین است که در زمینه کمپین‌های آموزشی بلاک‌چین فعالیت می‌کند. دلفین وبینارهای زیادی را در زمینه بلاک‌چین ترتیب می‌دهد.

 

۴- لیا کلون باتلر (Leah Callon-Butler)

 

لیا کلون باتلر، مدیر شرکت Emfarsis، در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از زنان تاثیرگذار صنعت بلاک‌چین در فیلیپین شناخته شد. او پروژه‌های زیادی را با تمرکز بر نسل جدید تکنولوژی انجام داده و ستون‌نویس سایت کوین‌دسک است.  سال گذشته لیا به عنوان یکی از برترین افراد فعال حوزه فین‌تک شناخته شد.

 

۵-تریسی لی (Tracy Li)

 

تریسی لی، هم‌بنیان‌گذار شرکت BlockDevs Asia از مشهورترین توسعه‌دهندگان بلاک‌چین است. این مدیر استارتاپی مجموعه‌ای از مشاغل مرتبط با فناوری بلاک‌چین را انجام داده است. همچنین برنده هکاتون کلایتن سال ۲۰۱۹ کره‌جنوبی شده و گروهی را برای آموزش بلاک‌چین تاسیس کرده است.

 

با رشد صنعت بلاک‌چین و توسعه فناوری‌های نوین، زنان ایران نیز فعالیتشان را در این زمینه‌ها افزایش داده‌اند. به نظر می‌رسد در سال‌های آتی شاهد رقابت بیشتر زنان و مردان ایرانی در گسترش رمزارزها و فناوری بلاک‌چین باشیم. پس اگر تا به حال در این زمینه قدمی برنداشتید، پیشنهاد می‌کنیم با کلیک بر روی لینک زیر، چراغ آینده خود را روشن کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.