چرا بازار به ممنوعیت تجارت رمزنگاری در چین توجهی نکرده است؟

دلایل عدم توجه بازار به ممنوعیت تجارت رمزنگاری شده در چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ مهر ۱۴۰۰

طبق گزارشات اخیر ارائه شده از U.today، متوجه شدیم که بازار رمزارزها توجهی به ممنوعیت رمزنگاری در کشور چین ندارد. اما سوال این است که “چرا در بازار دیجیتال توجهی به ممنوعیت رمزنگاری در چین نشده است؟” برای اطلاع از دلایل عدم توجه بازار به ممنوعیت تجارت رمزنگاری شده در چین با بیتستان همراه باشید.

با توجه به مقاله بلومبرگ، محدودیت‌هایی که در چین در رابطه با معاملات رمزنگاری صورت گرفته، صرفا به این معنا نیست که چین در تلاش است تا بطور همیشگی معاملات رمزارزها را ممنوع کند. احتمال دارد ایالات متحده آمریکا رهبری بازار دیجیتال را به دست بگیرد و برای اینکه ایالات متحده به چنین پیشرفتی نرسد، چین اقدام به محدود کردن معاملات رمزارزها در کشور خود کرده‌ است.

پس از اینکه محدودیت در معاملات رمزارزها در کشور چین اعمال شد، این کشور به لیست کشورهایی اضافه شد که استفاده شهروندان از رمزارزها را ممنوع کرده‌ بودند. در مقابل، کشورهایی مثل السالوادور معاملات رمزارزها به خصوص بیت‌کوین را برای شهروندان خود قانونی اعلام کرده است.

در همین حال، در آن سوی جهان، ایالات متحده فرصت بیشتری پس از ممنوعیت استفاده از رمزارزها به دست آورده و هدف آن‌‌ها فقط استفاده از بیت‌کوین به عنوان وسیله پرداخت نیست.

بعد از اینکه بیت‌کوین با رشد ۱۶۰۰ درصدی مواجه شد، موسسات مالی ایالات متحده بیشتر مراقب بازار دیجیتال بودند و به دنبال این هستند که افراد زیادی را وارد این بازار کنند. با کنترل دقیق بازار دیجیتال سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار می‌شوند.

واکنش بازار به ممنوع شدن تجارت رمزنگاری در چین

با این وجود، واکنش بازار نسبت به ممنوع شدن معاملات رمزارزها در چین بسیار آرام بوده است. به طوری که تنها با ۱۵ درصد افت مواجه شد. سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند، کنترل آمریکا بر بازار بیشتر از کشور چین خواهد بود، بنابراین بازار با ریزش زیادی مواجه نشده است.

یوان دیجیتال چیست؟

از نظر چین، آمریکا فقط سعی دارد که روش‌های پرداخت دیجیتالی خود را تبلیغ کند. یوان دیجیتال که یک ارز دیجیتال ملی در کشور چین است، تنها ابزار خواهد بود که در پرداخت‌های کشور چین از آن استفاده می‌شود.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.