سرقت ۱۳۹ میلیون دلاری از اسمارت‌چین بایننس (binance smart chain)

سرقت ۱۳۹ میلیون دلاری از اسمارت چین بایننس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ آبان ۱۴۰۰

هک پروژه زنجیره هوشمند بایننس منجر به سرقت ۱۳۹ میلیون دلاری شد! این تازه‌ترین گزارش از یک حمله هکری به بلاک‌چین اسمارت‌چین است که موجب شده تا بسیاری از پروژه‌ها، تراکنش‌های برون زنجیره‌ای خود را در اسمارت چین بایننس به حالت تعلیق در آورند. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات سرقت ۱۳۹ میلیون دلاری از اسمارت چین بایننس را خدمتتان قرار دهیم.

سرقت ۱۳۹ میلیون دلاری از اسمارت چین بایننس

پروتکل تراکنش غیرمتمرکز BXH که در زنجیره هوشمند Binance Chain (BSC)فعالیت دارد، مورد حمله هکرها قرار گرفت. این حمله هکرها موجب شد تا ۱۳۹ میلیون دلار از این زنجیره به سرقت رود.

اگرچه روش حمله هنوز مشخص نیست، تیم BXH خاطرنشان کرد که دارایی‌های HECO ،OEC و Ethereum ایمن هستند، اما به منظور رعایت جوانب امنیتی، خدمات واریز و برداشت به حالت تعلیق در می‌آید.

پروتکل اسمارت چین بایننس از صرافی‌های متمرکز و ارائه دهندگان خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) درخواست کرد تا آدرس‌های ذکر شده را در لیست سیاه قرار دهند. این مورد می‌تواند از سرقت بیشتر سرمایه‌های موجود جلوگیری کرده و در همچنین شناسایی روش هک بسیار مفید واقع شود

سرقت ۱۳۹ میلیون دلاری از اسمارت چین بایننس

در لینک زیر می‌توانید خبر هک شدن اطلاعات ایمیل بیش از ۳ میلیون کاربر کوین‌مارکت را بخوانید

اطلاعات ایمیل بیش از ۳ میلیون کاربر کوین‌مارکت هک شد

در ابتدا، گمان می‌شد که تنها بلاک چین وو (Wu blockchain) حداقل ۴۰۰۰ ETH معادل ۱۷/۲۹ میلیون دلار با قیمت فعلی ETH از بلاک چین BXH به سرقت رفته باشد، اما پس از مدتی، سازمان امنیت بلاک چین SlowMist تحقیقات خود را شروع کرد و اعلام نمود که ضرر به وجود آمده، ۱۳۹/۱۹ میلیون دلار است.

در حالی که بسیاری از افراد جامعه ارزهای دیجیتال و استفاده کنندگان پلتفرم BXH از چنین حملات مستمری به پلتفرم بایننس ناراحت هستند، برخی دیگر هکرها را تحسین کردند و اظهار داشتند که توسعه دهندگان از این هکرها عقب هستند و باید سیستم خود را ایمن‌تر نمایند.

BSC از زمان آغاز به کار خود شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بوده و اگر چه بستری برای پروژه‌های کوچک ارائه می‌دهد، اما امنیت همچنان یک مسئله اصلی باقی مانده محسوب می‌شد.

منبع: ambcrypto

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.