دلایل برتری اتریوم بر بیت کوین

دلایل برتری اتریوم بر بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ آبان ۱۴۰۰

اتریوم و بیت‌کوین در سال گذشته به ارزش قابل توجهی دست یافته‌اند. با اینکه ارزش اتریوم در دو سال اخیر صعود چشمگیری داشته است اما همچنان اختلاف زیادی با بیت‌کوین دارد. اما به عقیده تحلیل‌گران، اتریوم بر بیت‌کوین برتری دارد. دلایل برتری اتریوم بر بیت کوین ارائه شده توسط JPMorgan را در ادامه بخوانید.

JPMorgan، غول بانکداری ایالات متحده، در گزارش اخیر خود دلایل اصلی برتری اتریوم بر بیت کوین را بیان کرده است. نیکلاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، خاطرنشان می‌کند که دومین شبکه بلاک‌چین بزرگ در دنیا، در خط مقدم امور مالی غیرمتمرکز قرار دارد.

ارزش بازار بایننس‌کوین از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت!

جزئیات خبر را در ادامه بخوانید

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط DeFiPulse، ارزش کل سرمایه‌گذاری در پروژه‌های DeFi مبتنی بر اتریوم، اکنون به رقم خیره کننده ۱۰۶ میلیارد دلار رسیده است. همچنین اتریوم علاوه بر توکن‌های غیرقابل تعویض و استیبل‌کوین‌ها، موارد استفاده بیشتری نسبت به رقیب قدیمی خود، بیت‌کوین، دارد.

Panigirtzoglou خاطرنشان می‌کند که بیت‌کوین، که به عنوان مانعی در برابر تورم عمل می‌کند، در محیطی با نرخ بهره پایین رشد کرده است که خطرات سیستم مالی را آشکار می‌کند. با این حال، اکنون که بانک‌های مرکزی حمایت‌های خود از این رمزارز را کاهش داده‌اند، ممکن است بیت‌کوین به همراه طلا، با افزایش بازده اوراق قرضه، آسیب ببیند.

افزایش بازده اوراق قرضه و عادی‌سازی نهایی سیاست‌های پولی، فشار نزولی بر بیت‌کوین، به عنوان طلای دیجیتال، وارد می‌کند. همان‌طور که همواره افزایش بازده اوراق قرضه، فشار نزولی بر طلای سنتی وارد می‌کند.

به گفته Panigirtzoglou، اتریوم با انتقال آتی به اثبات سهام (PoS) کمتر در معرض نگرانی‌های زیست محیطی است.

ارزش‌گذاری غیرمعقول بیت‌کوین

JPMorgan، غول بانکداری ایالات متحده، معتقد است که هر دو ارز دیجیتال پیشرو بالاتر از ارزش منصفانه خود معامله می‌شوند.

در ۳ نوامبر، اتریوم به بالاترین قیمت فعلی خود یعنی ۴,۶۷۴ دلار رسید. از سوی دیگر، بیت‌کوین از زمانی که به اوج فعلی خود یعنی ۶۷,۲۷۶ دلار رسیده است، افزایش یا کاهش چشمگیری نداشته است.

JPMorgan اخیرا اعلام کرد که ارزش منصفانه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال ۳۵,۰۰۰ دلار محاسبه شده است.

منبع: U.TODAY

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.