ارزش کل سرمایه قفل شده برخی از پروژه‌های دیفای در پی خروج آندره کروینه از این حوزه افت کرد

سقوط ارزش کل سرمایه قفل شده برخی از پروژه‌های دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: آندره کرونیه که با نام DeFi Godfather نیز شناخته می‌شود، حساب کاربری خود در توییتر را بست و اعلام کرد که از فضای کریپتو و پروژه‌های دیفای کناری گیری کرده است. با کناره گیری وی، شاهد سقوط ارزش کل سرمایه قفل‌شده برخی از پروژه‌های دیفای بودیم. کاربران فکر می‌کنند که با خروج آندره کرونیه از حوزه کریپتو، پروژه‌های دیفای وی نیز غیر فعال خواهند شد.

آندره کرونیه، توسعه‌دهنده برجسته و بنیان‌گذار بسیاری از پروژه‌های دیفای پس از راه‌اندازی ناموفق پروژه Solidly، از هرگونه دخالت در فضای کریپتو و صنعت DeFi کناره‌گیری کرده است.

آندره کرونیه، مشاور فنی بنیاد Fantom و بنیان‌گذار یرن فایننس (Yearn Finance)، پس از غیرفعال کردن حساب توییتر خود، فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) را ترک کرد. همکار قدیمی کرونیه در بنیاد فانتوم، آنتون نل (Anton Nell) نیز در توییتی که ۶ مارس منتشر کرد، اعلام داشت که به همراه کرونیه به طور کامل فضای کریپتو را ترک می‌کند.

سقوط ارزش کل سرمایه قفل شده برخی از پروژه‌های دیفای

با این حال، نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت تقریباً ۲۵ برنامه غیرمتمرکز (dApps) و سرویس‌هایی که تا به حال این دو فرد روی آن‌ها کار کرده‌اند، به وجود آمده است.

از جمله برنامه‌ها و سرویس‌های آسیب‌دیده و متضرر شده می‌توان به yearn.fi ،keep3r.network ،multichain.xyz ،chainlist.org bribe.crv.finance و solidly.exchange اشاره کرد.

واکنش جامعه دیفای به خروج آندره کرونیه و نل از صنعت دیفای

واکنش جامعه صنعت دیفای به اعلامیه منتشر شده‌ی نل، عموما دلگرم کننده بود، زیرا بسیاری از افراد می‌دانند که این دو به یک استراحت ذهنی نیاز شدید دارند.

اما مدیرعامل فانتوم عواقب کناره گیری کرونیه و نل را توضیح داد. وی گفت:

با کناره گیری کرونیه، پروژه‌های توسعه یافته توسط وی تعطیل نمی‌شوند. برخی از آن‌ها سال‌هاست که به‌طور مستقل فعالیت می‌کنند.

توسعه‌دهنده اصلی Yearn Finance، همچنین به کاربران و سرمایه‌گذاران اطمینان داد که خروج آندره تأثیر چندانی بر عملکرد روزانه جمع‌آوری بازدهی DeFi ندارد.

سقوط ارزش کل سرمایه قفل شده برخی از پروژه‌های دیفای

افت TVL برخی از پروژه‌های دیفای در پی کناره گیری آندره کرونیه

قیمت Yearn (YFI) و Fantom (FTM) بلافاصله پس از توییت نل سقوط کرد. بر اساس CoinGecko، پروژه YFI در حال حاضر با ۱۰ درصد کاهش به ۱۸۱۸۷ دلار و FTM با ۲۰ درصد کاهش به ۱/۳۳ دلار رسیده است.

اگرچه مجموع ارزش قفل شده (TVL) Yearn در ۳ میلیارد دلار ثابت مانده، اما TVL فانتوم از ۳ مارس، ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۷/۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

طبق گفته DeFiLlama، کل ارزش سرمایه قفل شده آخرین پروژه کرونیه یعنی Solidly، از ۳ مارس ۶۸ درصد کاهش یافته و به ۷۳۵ میلیون دلار رسیده است.

Cronje یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های صنعت DeFi از زمان ظهور آن در فضای کریپتو بوده است. تاثیر او در صنعت دیفای آنقدر عمیق بوده که تحلیلگر بازار، The DeFi Edge در توییتر از رفتن او ابراز تاسف کرد و در توییتی نوشت:

Andre Cronje پدرخوانده DeFi است

سقوط ارزش کل سرمایه قفل شده برخی از پروژه‌های دیفای

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.