اولین صرافی غیرمتمرکز کاردانو روی شبکه‌ی آزمایشی این بلاک‌چین راه‌اندازی شد

راه اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

eUTxO، اولین DEX زنجیره‌ای کاردانو، در شبکه آزمایشی بلاک‌چین Cardano فعال شد. راه اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز کاردانو ، امکان نقدینگی مشترک بین صرافی‌های بلاک‌چین‌های Ergo و Cardano را فراهم خواهد کرد. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

طبق توییت رسمی توییتر کاردانو، ErgoDex، اولین DEX زنجیره‌ای eUTxO روی بلاک‌چین Cardano، در شبکه آزمایشی عمومی این بلاک‌چین راه اندازی شد.

ErgoDEX یک صرافی غیرمتمرکز است که از طراحی منحصربه‌فرد Cardano استفاده می‌کند. این صرافی به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا atomic swaps یا معاملات زنجیره‌ای متقاطع را انجام دهند و برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا قراردادهای خود را در دو بلاک‌چین متفاوت مبادله کنند.

کاری که eUTXO، صرافی غیرمتمرکز جدید کاردانو، انجام می‌دهد باعث می‌شود که قراردادهای سفارشی AMMها باهم ترکیب شده و امکان نقدینگی مشترک بین صرافی‌های بلاک‌چین‌های Ergo و Cardano فراهم شود.

یک بازار ساز خودکار (Automated Market Maker) یا به اختصار AMM را می‌توان به عنوان یک ربات تصور کرد که همیشه قیمت بین دو دارایی را اعلام می‌کند.

نه تنها با استفاده از AMM می‌توان بدون نیاز به اعتماد به طرف مقابل ترید کرد، بلکه می‌توان به تامین‌کننده نقدینگی (Liquidity Provider) در یک استخر لیکوئیدیتی تبدیل شد.

راه اندازی اولین صرافی غیرمتمرکز کاردانو

اکوسیستم کاردانو با ارائه‌ی بسیاری از محصولات نوآورانه و جدید خود به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است. Djed که یک استیبل‌کوین الگوریتمی غیرمتمرکز است، اخیراً در شبکه آزمایشی این بلاک‌چین فعال شده.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار و مدیر عامل IOHK Cardano، به این نکته به عنوان یک نقطه عطف مهم اشاره می‌کند و می‌گوید:

DJED در شبکه آزمایشی این بلاک‌چین فعال شده است و این توکن یک نقطه عطف مهم برای همه استیبل‌کوین‌های الگوریتمی خواهد بود.

توضیحات کوتاهی درباره‌ی eUTxO کاردانو

هاسکینسون اخیرا اظهار داشت که مدل UTXO بیت‌کوین به دلیل برنامه‌ریزی نادرست تاکنون تغییری نکرده است. مدیرعامل IOHK خاطرنشان کرد که مدل حسابداری Extended UTXO (EUTXO) که کاردانو استفاده می‌کند پیشرفته‌تر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

بیت‌کوین از مدل UTXO استفاده می‌کند، در حالی که اتریوم از مدل مبتنی بر حساب یا  account-based استفاده می‌کند که دارایی‌ها را به عنوان موجودی نشان می‌دهد. به گفته توسعه‌دهندگان Cardano، مدل EUTXO، بر پارادایم مبتنی بر حساب که اتریوم استفاده می‌کند ارجحیت دارد. مدل EUTXO همچنین دارای موازی‌سازی و مقیاس‌پذیری عالی است.

بنیانگذار کاردانو معتقد است که این مدل همان چیزی است که توسعه‌دهندگان اتریوم «اساساً آن را از دست داده‌اند» و می‌گوید که ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت‌کوین، مدل مبتنی بر حساب Ethereum را که در حال حاضر از آن استفاده می‌کند به دلیل کمبودهای آن کنار گذاشته است.

منبع: u.today

اتریوم بیت کوین کاردانو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.