راه‌اندازی شبکه آزمایشی Kiln: ادغام اتریوم در راه است

راه اندازی شبکه آزمایشی Kiln به منظور تست ادغام اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: شبکه Kiln آخرین مرحله آزمایش عمومی خود را قبل از ادغام اتریوم و پایان ساز و کار اجماع اثبات کار شروع کرد. در واقع می‌توان چنین برداشت کرد که فرایند ادغام اتریوم با راه‌اندازی آخرین مرحله آزمایشی شبکه Kiln یک مرحله دیگر پیش رفت. راه اندازی شبکه آزمایشی Kiln به منظور تست ادغام اتریوم به خوبی پیش رفته و توسعه‌دهندگان اتریوم و اپراتورهای نودها در روزهای اخیر فرآیند ادغام یا مرج (Merge) را در شبکه Kiln آزمایش کرده‌اند.

راه اندازی شبکه آزمایشی Kiln به منظور تست ادغام اتریوم

اتریوم به دنبال اجرایی کردن یکی از بزرگ‌ترین بروزرسانی‌های صنعت بلاک‌چین و شبکه خود است. در آپدیت جدید اتریوم، ساز و کار PoW با ساز و کار PoS جایگزین خواهد شد. زمینه‌های اجرایی شدن این عملیات نیز به صورت مرتب در حال اجرایی شدن است.

در ۱۴ مارس، بنیاد اتریوم از کاربران شبکه خواست که آزمایش‌هایی را با استفاده از شبکه تازه راه‌اندازی شده Kiln انجام دهند تا از روان و درست انجام شدن عملیات در شبکه اطمینان حاصل شود. اتریوم به همین منظور اعلام کرد:

ما قویاً توصیه می‌کنیم که توسعه‌دهندگان یک چرخه کامل آزمایش و استقرار را در Kiln انجام دهند و هرگونه مشکل مربوط به ابزارها یا نودها را به ناظران پروژه گزارش دهند.

تیم بیکو (Tim Beiko) توسعه‌دهنده اتریوم تایید کرد که Kiln به صورت فعال راه اندازی شده و به زودی در ۱۴ مارس آماده ادغام با Beacon Chain خواهد شد. شبکه آزمایشی Kiln اواخر هفته گذشته فقط در حالت اثبات کار راه‌اندازی شده بود.

راه اندازی شبکه آزمایشی Kiln به منظور تست ادغام اتریوم

Kiln اکنون در یک محیط آزمایشی با ساز و کار و الگوریتم اثبات کار (PoW) برای توسعه دهندگان اتریوم و نودها کار می‌کند. Kiln در واقع آخرین شبکه آزمایشی عمومی قبل از انتقال کل شبکه اتریوم از PoW به PoS در سال جاری است.

آشنایی با پروژه Kiln

Kiln در ابتدا به عنوان یک شبکه آزمایشی PoW راه اندازی شد که از محیط عملیاتی شبکه اتریوم تقلید می‌کرد. موازی با Beacon Chain، اولین مؤلفه اصلی PoS اتریوم ۲.۰ (که اکنون لایه اجماع نامیده می‌شود) اجرا می‌شد، جایی که دارندگان ETH می‌توانند سکه‌های خود را به اشتراک بگذارند و امنیت آینده شبکه اتریوم را بالا ببرند.

راه اندازی شبکه آزمایشی Kiln به منظور تست ادغام اتریوم

انتقال شبکه اصلی اتریوم (ETH) از PoW به PoS نقطه عطفی در تکامل شبکه خواهد بود. ادغام پیش رو موجب می‌شود تا برای افزایش امنیت، به جای تکیه بر سخت‌افزارهای استخراج یعنی ماینرها که پرهزینه و پرقدرت هستند، بر توکن‌های موجود تکیه شود.

رویداد انتقال شبکه از PoW به PoS، زنجیره‌ی Beacon را به شبکه اصلی اتریوم متصل می‌کند.

منبع: cointelegraph

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.