شبکه آزمایشی اتریوم ۲ شکست خورد!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ مهر ۱۳۹۹

مدت‌ها است که توسعه دهندگان اتریوم ۲ از راه‌اندازی این شبکه صحبت می‌کنند، اما نسخه‌های آزمایشی این شبکه بارها با شکست مواجه شده‌ است. 

یکی از تست‌نت‌های راه‌اندازی شبکه اتریوم ۲ به نام Spadina، در ۲۹ سپتامبر (۸  مهر)، با شکست مواجه شد و توسعه دهندگان  در حال تلاش برای بهبود عیب و ایرادهای آن هستند. 

هدف از ایجاد شبکه اتریوم ۲، بهبود مقیاس‌پذیری و سرعت انجام معاملات، به صرفه‌تر بودن استخراج برای ماینرها و امنیت، در بلاک چین اتریوم است. در اتریوم ۲، مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) تغییر خواهد کرد و قرار است که این طرح طی چند مرحله آزمایشی اجرا شود. 

نسخه‌های آزمایشی (تست‌نت) این شبکه، در فازهای جداگانه‌ای اجرا می‌شوند، که هرکدام به منظور ایجاد تغییر خاصی در اتریوم اجرا خواهند شد. با این حال تاکنون مشکلات زیادی در این نسخه‌های آزمایشی رخ داده است که راه‌اندازی اتریوم ۲ را بیشتر به تاخیر می‌اندازند.

Spadina، با ۲,۸۶۵ اعتبارسنجِ شبکه و ۹۱,۳۸۲ رمزارز اترِ (ETH) استیک شده (staked) اجرا شده بود، اما دنی رایان (Danny Ryan)، یکی از توسعه دهندگان اتریوم ۲، از شکست این نسخه آزمایشی خبر داد.

دنی رایان، در این باره اظهار داشت که مواردی مانند مشکلات جدی در پیکربندی، نودهای کلاینت و خطاهای محاسباتی جنسیس‌ها منجر به بروز چنین خطایی شده‌اند. 

اتفاق دیگری که افتاد، این بود که تعداد شرکت‌کنندگان در این شبکه آزمایشی کم بود و همین موضوع به همراه مشکلات بالا در نهایت منجر به شکست این تست‌نت شدند. گفتنی است که تعداد کمِ شرکت کنندگان همیشه یکی از نگرانی‌های توسعه دهندگان اتریوم ۲ بوده است و متاسفانه این نگرانی به حقیقت پیوست.

 

 

بررسی جزییات شکست تست‌نت اتریوم ۲

دنی رایان خاطرنشان کرد که تا هفته آینده تست‌نت دیگری به نام Zinken اجرا خواهد شد؛ گفتنی است که در این نسخه آزمایشی قرار است تجربه کاربری شرکت کنندگان را بهبود ببخشند تا احتمال رخ دادن چنین مشکلاتی را کم کنند.

طبق گزارش‌های ارائه شده، به نظر می‌رسد که باگ اصلی این مشکل، کلاینت (Prysm) باشد. ظهر همان روز تیمِ توسعه دهنده این کلاینت، از وجود مشکلی خبر داد و اعلام کرد که بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد. پس از آن مشخص شد که  دستورات لازم برای اعتبارسنجیِ  تست‌نت Spadina، وارد نسخه alpha.26 این کلاینت نشده و همین موضوع باعث بروز این مشکل شده است.

 

پیش از این در اواسط آگوست (مرداد)، یکی دیگر از تست‌‍نت‌های این شبکه به نام Medalla، به دلیل کاهش شرکت کنندگان دچار مشکل شد و مانند اتفاقی که برای Spadina افتاد، وجودِ باگ در کلاینت Prysm باعث چنین اتفاقی شده بود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.