انتقاد مدیر عامل شرکت Flare از اتریوم ۲/۰

اتریوم ۲
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

هوگو فیلیون (Hugo Philion)، مدیر عامل شرکت Flare Networks (یک پلتفرم قراردادهای هوشمند)، اخیرا به بزرگترین معایب بلاک چین اتریوم ۲ (Ethereum 2.0) اشاره کرده و یکی از نقطه ضعف‌های این شکبه را مکانیزم اجماع اثبات سهامِ آن بیان کرده است.

اتریوم ۲، پروژه‌ای برای به‌روزرسانیِ بلاک چین فعلی اتریوم، به منظور بهبود نقطه ضعف‌های این شبکه است و مهم‌ترین برنامه آن تغییر مکانیزم اجماع این شبکه از مکانیزم اجماع اثبات کار (Proof of Work) به مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) است.

فیلیون، در مصاحبه‌ای با Crypto Eri نظر خود را در مورد الگوریتم اجماع اثبات سهام که قرار است زیربنای بلاکچین Ethereum 2.0 باشد، به اشتراک گذاشت. وی اظهار داشت که فکر می‌کند که PoS عالی است، اما ایرادات مهمی دارد که بهتر است حل شوند.

او اعتقاد دارد که PoS، از نظر میزان استفاده از سرمایه «بسیار ناکارآمد» است:

در مکانیزم اجماع اثبات سهام، امنیت شبکه از طریق میزان توکن‌هایی که افراد به عنوان سهام در شبکه قرار داده‌اند تعیین می‌شود؛ بنابراین وقتی که شبکه اتریوم مکانیزم خود را به  PoS تغییر دهد، ایمنی شبکه تا حد زیادی به ارزش اتر بستگی خواهد داشت.

 

او در ادامه به خطری که اخیرا توسط ویتالیک بوترین مورد بحث قرار گرفته، یعنی خطر افرادی که ممکن است به شبکه حمله کنند اشاره کرد.

یکی دیگر از انتقاداتی که وی به اتریوم ۲ وارد کرده، کاهش غیر متمرکز بودنِ این شبکه است.

فیلیون می گوید که شرکت Flare با ارائه یک پلتفرم برای اجرای قراردادهای هوشمند ریپل کار بسیار مفیدی انجام داده است و این شبکه یک شبکه بسیار غیرمتمرکز است؛ زیرا توسط نودهای شبکه کنترل می‌شود نه با رمزارزِ آن؛ با این حال درPoS، توکن‌ها بر نودها برتری دارند.

 

خرید بیت کوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.