رشد ۳۹ درصدی درآمد ماینرهای شبکه اتریوم

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ مهر ۱۳۹۹

براساس داده‌های گلس‌نود، استخراج اتریوم از ماه سپتامبر تاکنون به نقطه اوج خود رسیده است. با وجود اینکه قیمت اتر، در یک ماه گذشته افزایش قابل توجهی نداشت، ماینرها در شبکه اتریوم موج تازه‌ای را به راه انداختند. ماینرها، توانستند به افزایش قیمت کمک کنند. 

ماینرها،  ۴۵۰,۰۸۹ اتریوم در ماه گذشته میلادی استخراج کردند که مبلغی معادل ۱۶۸/۷ میلیون دلار دارد. این میزان اتریوم‌های استخراج‌ شده، نسبت به مدت مشابه در ماه پیش از آن که ۱۱۳ میلیون دلار بود، ۳۹٪ رشد داشته است.

افزایش استخراج و هزینه‌های اتریوم در حالی انجام گرفت که درهمان زمان، قیمت بیت‌کوین نه تنها افزایش قیمت نداشت بلکه کاهش داشت. ماینرهای بیت کوین، در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۱۰ مهر)،  ۲۶ میلیون دلار استخراج داشتند که در مقایسه با ماه آگوست، ۵۰ درصد کاهش مشاهده می‌شود. 

طبق داده‌های به دست آمده از استخر ماینینگ  F2Pool، استخراج اتریوم سه برابر سودآورتر از استخراج بیت‌کوین است.

تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند که شیب تند افزایش استخراج که ماینرهای اتر می‌پیمایند، به خاطر فعالیت‌های مالی غیرمتمرکزی است که در ماه سپتامبر به اوج خود رسید. 

رشد قیمت اتریوم و کارمزد بالای تراکنش‌های آن به دلایل مختلفی انجام گرفته است. به عقیده تحلیل‌گران بازار رمزارز، پروژه‌های دیفای، یکی از عواملی است که به رشد قیمت و استخراج بالای اتریوم کمک کرده است.

 

دیفای، مناسب برای ماینرها و فارمرها

 

دیفای، نه تنها برای شبکه اتریوم مناسب است بلکه تقاضای جدیدی را برای پرداخت گس در تراکنش‌ها و قراردادهای هوشمند می‌سازد. همه این موارد، قیمت اتر را در سال ۲۰۲۰ افزایش می‌دهد و موجب عملکرد بهتر بیت‌کوین با یک مارجین با ارزش می‌شود. 

داده‌های اخیر نشان می‌دهد متامسک (MetaMask)، که یکی از کیف‌پول‌های رسمی شبکه اتریوم است و بر روی مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس فعالیت می‌کند، توانسته ماهیانه ۱ میلیون کاربر داشته باشد.

 

دیفای، اتریوم را می‌سازد یا نابود می‌کند؟

 

دیفای، گرایش به سمت اتریوم را افزایش می‌دهد و باعث توجه ماینرها به شبکه می‌شود. در عین حال، کارمزدهای شبکه اتریوم را ناپایدار می‌کند. با گسترش تراکنش‌ها و برحسب محاسبات کاربران، کارمزد تراکنش‌ها به بالاترین میزان خود می‌رسد. براساس داده‌های بلاک‌چیر(Blockchair)، هزینه تراکنش‌های اتریوم در ماه سپتامبر تا ۱۵ دلار افزایش یافته بود.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.