افزایش ۳ برابری درآمد ماینرهای بیت کوین

ماینر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ آبان ۱۳۹۹

 هزینه تراکنش‌های بیت کوین اخیرا به بیشترین میزان ۲ ساله خود رسیده و این موضوع به نفع ماینرها شده است. 

از آن‌جا که درآمد ماینر ها از پاداشی به دست می‌آید که در ازای بررسی تراکنش‌ها انجام می‌دهند، لذا این اتفاق منجر به افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین شده است.

کارمزد تراکنش‌های این رمزارز فقط در طول سه روز، از ۳/۵۲، به ۱۰/۲۰ دلار رسید. در حالی‌که این افزایش کارمزد سه برابری بوده است، اما هنوز استخراج اتریوم برای ماینر ها سودرسان‌تر است.

بر اساس گزارشی که توسط Glassnode، وب‌سایت تحلیل اطلاعات کریپتویی ارائه شده، در حال حاضر ۲۲/۲۵ درصد از درآمد ماینرهای بیت کوین از کارمزد معاملات و ۷۷/۷۵ درصد، از پاداش اضافه شدن بلاک‌ها به شبکه می‌باشد. این سهم برای درآمد حاصل از هزینه تراکنش‌ها، پیش از این در سال ۲۰۱۸ نیز به بیشترین میزان خود رسیده بود.

علی‌رغم افزایش سهم درآمد حاصل از استخراج بیتکوین، به دلیل سه برابر شدن هزینه تراکنش این رمزارز، ماینر های اتریوم هنوز هم درآمد بیشتری دارند؛ یکی از دلایل این اتفاق هجوم سرسام‌آور به پرژه‌های دیفای (DeFi) روی بلاکچین اتریوم بوده که منجر به افزایش کارمزد معاملات اتریوم شده است.

ماینر

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی مساری (Messari)، در زمان انتشار این خبر، کل کارمزد تراکنش‌های صورت گرفته طی ۲۴ ساعت، برای اتریوم ۱/۷۴ میلیون دلار و برای بیت کوین، ۱/۵۳ میلیون دلار بوده است.

اخیرا ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خالق اتریوم پیشنهادهایی مبنی بر کاهش هزینه معاملات اتریوم ارائه داده که با مخالفت‌هایی از سوی ماینرها روبه‌رو بوده است.

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.