برابری تقریبی حجم بازار بیت کوین، با ارزش دارایی‌های بانک مرکزی آمریکا

حجم بازار بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

با ادامه روند صعودی قیمت کریپتوها، مارکت کپ بیت کوین تقریبا به مارکت کپ بانک آمریکا رسیده است.

کل دارایی سرمایه‌گذاری شده در بیت کوین (BTC)، در حال حاضر فقط چند میلیارد دلار از موجودی بازار بانک مرکزی آمریکا فاصله دارد.

بر اساس داده‌های Cointelegraph، حجم بازار بیت کوین در حال حاضر، چیزی بیش از ۲۱۷ میلیارد دلار است، در حالی که به گزارش شرکت مالی یاهو، ارزش دارایی بانک آمریکا  در حال حاضر کمی بیش از ۲۲۶ میلیارد دلار می‌باشد.

اگرچه قیمت بیت کوین نوسانات بسیار چشم‌گیری داشته است، اما در نهایت موفق شده که در سال ۲۰۲۰  به رشد قابل ملاحظه‌ای دست یابد.

درست کمی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا در جهان (اسفند ۱۳۹۸)، بانک مرکزی آمریکا ۱۶۸ میلیارد دلار سرمایه، به اقتصاد این کشور پامپ کرد. در آن زمان ارزش مارکت کپ این رمزارز محبوب، نزدیک به ۱۴۵ میلیارد دلار بوده است.

 

در ماه آوریل (فروردین ۱۳۹۹)، ارزش خالصِ دارایی بیت کوینِ جف بزوس (Jeff Bezos)، مدیرعامل آمازون، تقریبا ۱۴۰میلیارد دلار بود، در حالی‌که مارکت کپ این رمزارز نزدیک به ۱۳۰ میلیارد دلار ارزش داشت. از این شواهد، به نظر می‌رسید که بزوس می توانست تنها با چند میلیارد دلار کل بیت کوین موجود در گردش بازار را خریداری کند؛ اما در واقعیت خرید انبوه به دلیل عواملی مانند افزایش قیمت و نقدینگی غیرممکن است.

پس از آن ارزش خالص دارایی بزوس به ۱۹۳ میلیارد دلار رسیده است و ارزش بیت کوین هنوز بالاتر از دارایی او و نزدیک به ۲۱۷ میلیارد دلار است.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ارزش بازار بیت کوین به صورت نجومی می‌تواند افزایش یابد.

در تاریخ ۴ آگوست (۱۴ مرداد)، آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، هم‌بنیان‌گذار شرکت مدیریت دارایی دیجیتال مورگان کریک، طی مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرد که احتمالا در آینده و قبل از رسیدن بیت کوین به پایانش، ارزش بازار آن به بیش از ۸۰ الی ۹۰ تریلیون دلار خواهد رسید. با این حال او اظهار داشت که مطمئن نیست مارکت کپ این رمزارز در طول عمر خود به چنین مقداری برسد.

پومپلیانو به عنوان یکی از حامیان طولانی مدت بیت کوین، بارها و بارها، این کریپتو را یک دارایی غیر مرتبط با بازارهای اصلی اعلام کرد.

فروش ارز دیجیتال

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.