ارزش بازار بیت کوین از ارزش موجودی پول M1 کانادا پیشی گرفت!

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

افزایش قیمت اخیر بیت کوین باعث شد که ارزش بازار این رمزارز از ۱/۱ تریلیون دلار فراتر رود و به ۱/۱۰۵ تریلیون دلار برسد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده با این رشد، مارکت‌کپ بیت کوین از موجودی پول M1 کانادا (که معادل ۱/۱۰۴ تریلیون دلار است) و M1 استرالیا  (که در حال حاضر ۱/۰۷۹ تریلیون دلار است) پیشی گرفته است. بنابراین با سبقت گرفتن بیت کوین از ارزش عرضه پول M1 استرالیا و کانادا، ارزش بازار این رمزارز بار دیگر به اندازه‌ای افزایش یافته که بتواند در لیست ۱۰ سهام برتر با پول محدود قرار بگیرد.

M1 یا پول محدود، به کل موجودی ارز فیزیکی در گردش، همچنین چک‌های مسافرتی و سایر اشکال سپرده‌هایی گفته می‌شود که در اختیار موسسات غیر بانکی، شرکت‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی قرار می‌گیرد.

 

صعود بیت کوین به لیست ۱۰ دارایی برتر عرضه پول M1 در جهان، نشانه دهنده ارزش این رمزارز به عنوان یک واحد پول است. شایان ذکر است که پیش از این در نوامبر۲۰۱۷ (آبان ۱۳۹۶)، بیت کوین از نظر این شاخص در رتبه ۳۲ ام قرار داشت.

در حال حاضر اسپانیا و ایتالیا  فعلا نسبت به بیتکوین در رتبه‌های بالاتر  قرار دارند و ارزش موجودی پول M1 آن‌ها تقریبا نزدیک به ۲ تریلیون دلار است؛ بنابراین با توجه به کل موجودی فعلی بیت کوین که حدود ۱۸/۶۷ میلیون کوین است، برای پشت سر گذاشتن اسپانیا و ایتالیا  قیمت این رمزارز باید به ۹۰,۶۰۰ دلار برسد. 

قیمت بیتکوین در حال حاضر بالای سطح ۵۹۰۰۰ دلار قرار دارد و پتانسیل رشد بیشتر از این را هم دارد. اخیرا خبری مبنی بر راه اندازی پشتیبانی پرداخت با کریپتوکارنسی‌ها برای مشتریان آمریکا توسط PayPal منتشر شده که می‌تواند به رشد بیشتر بازار دامن بزند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.