ماینرهای اتریوم پرسودتر از ماینرهای بیت‌کوین!

ماینر اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

ماینرهای اتریوم در ماه می (۱۱ اردیبهشت الی ۱۱ خرداد)، رکورد درآمدی تازه‌ای را ثبت کرده‌اند. براساس داده‌‌های آماری کوین متریکز (Coin Metrics)، درآمد ماینرهای اتریوم در یک ماه گذشته افزایش قابل توجهی داشته و به ۲/۳۵ میلیارد دلار رسیده است. رشد درآمدی ماینرهای اتر در حالی اتفاق افتاده که ماینرهای بیت‌کوین در ماه گذشته نتوانستند به سطح درآمدی چشمگیری  برسند. 

 

درآمد ماینرهای بیت‌کوین در بازه زمانی ۱۱ اردیبهشت لغایت ۱۱ خرداد به ۱/۴۵ میلیارد دلار رسیده و کمتر از درآمد ماینرهای اتریوم با ۲/۳۵ میلیارد دلار شده است. 

 

با مقایسه میزان درآمد ماهیانه ماینرهای دو رمزارز برتر بازار، می‌توان به این نتیجه رسید که برای دومین بار در سال جاری میلادی، سطح  درآمدی ماینرهای اتر از ماینرهای بیت‌کوین پیشی گرفته است.

در بهمن ماه درآمد ماینرهای اتر با ۱/۳۷ میلیارد دلار از درآمد ماینرهای بیت‌کوین با ۱/۳۶ دلار فراتر رفت. استخراج بیت‌کوین معمولا  به تسلط بر درآمد ناخالص تمایل دارد که همیشه سودآور نیست.

نمودار استخراج

اثبات انجام کار استخراج از مردم درخواست می‌کند قدرت محاسبات خود را صرف امنیت شبکه کنند. با توجه به این فرایند،‌تراکنش‌های جدیدی روی شبکه پردازش می‌شوند و توکن‌های تازه‌ای ساخته خواهند شد.

درآمد استخراج به چه عواملی بستگی دارد؟

درآمد استخراج به دو عامل مهم بستگی دارد. پاداش‌های بلوک و هزینه‌های تراکنش، عوامل موثر در درآمد استخراج هستند. هر زمان که کسی یک بلوک از تراکنش‌ها را استخراج و آن را به بلاک‌چین اضافه کند، توکن‌های تازه‌ای خلق می‌شوند و پاداشی از آن به ماینرها می‌رسد.

به عنوان مثال، ماینرهای بیت‌کوین در هر ۱۰ دقیقه ۶/۲۵ بیت‌کوین با ارزش حدودی ۲۲۷ هزار دلار  به عنوان پاداش بلوک دریافت می‌کنند. این در حالی است که ماینرهای اتر نیز هر ۱۳  ثانیه ۲ اتر با ارزش حدودی ۵۱۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

هزینه تراکنش‌های اتر نیز نسبت به بیت‌کوین در سطح بالایی قرار دارد. در یک ماه گذشته،  یک میلیارد دلار از درآمد ماینرهای اتر  مربوط به هزینه‌های تراکنش بوده است. جالب اینجاست که هزینه‌ی تراکنش‌های بیت‌کوین تنها ۱۳۰ میلیون دلار برای ماینرها درآمدزایی داشته است.

با اینکه هزینه تراکنش‌های اتر را از نقاط ضعف آن می‌دانند، این هزینه‌ها همچنان در حال افزایش و پیشی گرفتن از هزینه‌ تراکنش‌های بیتکوین است.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.