چرا اتریوم میزبان خوبی برای دیفای نیست؟

اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ مهر ۱۳۹۹

اخیرا با رشد چشم‌گیر پروژه‌های دیفای، کاربران زیادی به سمت بلاک چین اتریوم (Ethereum) هجوم آورده‌اند و کارشناسان معتقدند که این شبکه برای پشتیبانی از چنین هجوم دیوانه‌واری آماده نیست و باید مشکلات خود را برطرف کند.  

مارتین فرولر (Martin Froehler)، بنیان‌گذار پلتفرم تریدینگ، Morpher، طی مصاحبه‌ای با Cointelegraph خاطر نشان کرد که اگرچه Ethereum برای میزبانی پروژه‌های دیفای بهترین بلاکچین است، اما این شبکه هنوز به اندازه کافی قابلیت‌های لازم را ندارد:

«اتریوم در هر ثانیه، تنها می‌تواند ۱۵ تراکنش را انجام دهد و زمان اضافه کردن هر بلاک نیز ۱۵ ثانیه یک بار است که برای انجام امورِ مالی، زمان بسیار زیادی است و همین موضوع یک مانع گسترده برای پذیرش گسترده این شبکه است.»

 وی اعتقاد دارد که اتریوم، غیرمتمرکزترین پلتفرم قراردادهای هوشمند است، اما هنوز مشکلاتی دارد که توسعه دهندگان باید به فکر پیدا کردن راه حلی برای آن‌ها باشند.

 اتریوم ۲ باید به گونه‌ای باشد تا این مشکلات را بهبود ببخشد، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این شبکه هم با هزینه تراکنش بالا (gas price)، ممکن است کاربران را فراری دهد.

بسیاری از فعالان دیگر در حوزه صنعت کریپتوکارنسی مانند  فرولر، اعتقاد دارند که اتریوم برای دیفای آماده نیست و حتی در صورت ارتقا یافتن، باز هم این شبکه برای سرویس‌دهی به پروژه‌های امورمالی غیرمتمرکز (دیفای) مشکلاتی دارد.

 

سرگژ کنز (Sergej Kunz)، مدیرعامل صرافی غیرمتمرکز 1inch، درباره آماده نبودنِ اتریوم برای میزانی از دیفای با فرولر هم‌نظر است و در این‌باره اظهار داشت:

«توسعه دهندگان باید در همه چیز تجدید نظر کنند. شما می‌توانید قراردادهای هوشمند را به کد منتقل کنید، اما با این کار آن‌ها دیگر مقیاس‌پذیر نیستند. برای مقیاس‌پذیر ساختن آن‌ها باید پروتکل‌های جدیدی، مشابه آن‌چه در اتریوم ۲ وجود دارد، ایجاد شود.»

با وجود انتقادهایی که از اتریوم شده، فرولر نسبت به دیفای خوش‌بین است و فکر می‌کند، «دیفای آمده است که بماند».

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.