آدرس‌های مرتبط با دیفای در اتریوم به یک میلیون رسید

دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ آذر ۱۳۹۹

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم تحلیل‌گر Dune Analytics ، اکنون بیش از یک میلیون آدرس منحصر به فرد در بلاک چین اتریوم وجود دارد که با دیفای (DeFi) تعامل دارند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که دیفای در سال ۲۰۲۰ رشد نمایی داشته و با شروع از ۱۰۰,۰۰۰ آدرس، تاکنون ۱۰برابر رشد یافته است.

دیفای

گفتنی است که این سایت تحلیل‌گر، پروتکل‌های دیفای مبتنی بر اتریوم‌ مانند، Uniswap ، Compound ، Aave و MakerDao را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و گزارش داد که تعداد کل کاربران DeFi حال حاضر ۱,۰۰۱,۴۶۱ نفر است. ریچارد چن، سازنده‌ی پلتفرم Dune Analytics، رونق ناگهانی yield farming در تابستان را عامل اصلی این رشد می‌داند.

 نکته مهم این است که این اطلاعات فقط بر اساس آدرس‌های منحصر به فرد اتریوم به دست آمده است؛ بنابراین به دلیل امکان وجود برخی کاربران با چندین آدرس، این نتیجه ممکن است خطا داشته باشد.

گفتنی است که این گزارش میزان استفاده از هر پروتکل جداگانه را در طول زمان نیز نشان می‌دهد؛ طی چند ماه گذشته میزان کاربران پلتفرم‌های دیفای از قبیل، Uniswap ، Rarible ، Hegic و Compound افزایش یافته است. 

سال ۲۰۲۰ برای کل دنیای کریپتوکارنسی‌ها سال بزرگی بود، اما به نظر می‌رسد که در صورت ادامه روند کنونی، رشد امور مالی غیرمتمرکز در اتریوم بسیار بیشتر خواهد بود.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.