اتریوم ۲ نمی‌تواند رشد روزافزون دیفای را تحمل کند!

اتریوم ۲
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ آبان ۱۳۹۹

به تازگی سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، هم‌بنیان‌گذار صرافی FTX اظهار داشته که شبکه بلاک چینی اتریوم ۲، نمی‌تواند از عهده رشد چشم‌گیر پروژه‌های مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) برآید.

او‌طی مصاحبه پادکستی در این‌باره اظهار داشت که اتریوم ۲ جلوی توسعه ی دیفای را می‌گیرد و رشد آن را محدود می‌کند، بنابراین بهتر است که پروژه‌های دیفای از یک شبکه دیگر استفاده کنند.

وی پروژه‌ی DeFi Serum خود را به خاطر سرعت خوب و زیرساخت‌های مناسب  روی بلاکچین Solana راه‌اندازی کرده است و در این‌باره گفته که پیش از انتخاب این شبکه بیش از ۳۰ بلاک چینِ دیگر از جمله اتریوم را آزمایش کرده است.

او اعتقاد دارد که به زودی یک میلیارد نفر کاربر در سراسر جهان از پروژه‌های دیفای استفاده خواهند کرد و شبکه‌های بلاکچینی برای این‌که بتوانند به این حجم از کاربر سرویس دهند باید مقیاس‌پذیری خود را افزایش دهند:

«ما به شبکه‌هایی نیاز داریم که میلیون‌ها برابر سریع‌تر از اتریوم کار کنند، نه ۱۰۰ برابر!»

به دنبال رونق یافتن دیفای در ماه‌های اخیر، کاربران شبکه اتریوم به میزان زیادی افزایش یافتند و هزینه تراکنش‌ها در این شبکه به بیش از ۱۵ دلار رسید؛ با راه‌اندازی اتریوم ۲ این هزینه می‌تواند تا ۱۰۰ و حتی ۱۰۰۰ برابر بیشتر شود.

علاوه بر فراید، مدیرعامل و بنیان‌گذار شبکه سولانا،  آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) نیز در این مصاحبه حضور داشت و اظهار داشت که نسخه فعلی شبکه اتریوم بسیار ضعیف طراحی شده است و به سرعت انجام تراکنش‌ها در این شبکه اشاره کرد؛ سرعت انجام تراکنش در بلاکچین اتریوم ۱۵ تراکنش در ثانیه است در حالی‌که برای شبکه سولانا حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تراکنش در ثانیه می‌باشد.

با این حال، همه نسبت به مناسب بودنِ اتریوم ۲ برای دیفای بدبین نیستند. جان جوردن (Jon Jordan)، مدیر ارتباطات سایت دی اپ رادار (DappRadar) در ماه ژوئن (تیر) طی مصاحبه‌ای با کوین تلگراف اظهار داشت که استفاده از بلاک چین اتریوم ۲ به نفع دیفای است. او معتقد است که زنجیره‌های شاردینگ (sharding) و استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake)، برخی از اساسی‌ترین مشکلات برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را حل می‌کنند و به طور قابل توجهی سرعت معاملات و توان عملیاتی را افزایش می دهند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.