توکن‌های دیفای از اتریوم سبقت می‌گیرند

دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

قیمت رمزارز شبکه اتریوم امروز برای اولین بار پس از دو ماه به قیمت ۲۷۵۰ دلار رسید. پس از اینکه اتر بالاترین قیمت خود در دو ماه اخیر را تاچ کرد با اصلاح قیمت همراه شد. با اینکه پیش‌بینی می‌شود هاردفورک لندن قیمت اتر را افزایش دهد و احتمال رسیدن به بالاترین قیمت این رمزارز در کوتاه مدت وجود دارد، اتر همچنان با اصلاح قیمت‌های شدید مواجه شده و در برابر رشد عقب‌نشینی می‌کند.

قیمت اتر (ETH) در چند ساعت گذشته به قیمت ۲۷۵۶ دلار رسید و سپس با روند اصلاح قیمت تا ۲۶۱۰ دلار کاهش یافت. با اینکه اصلاح قیمت نقش مهمی را در نمودار اتر بازی می‌کند،‌ اما دومین رمزارز برتر بازار همچنان در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۴/۹٪ رشد داشته و در هفت روز گذشته نیز ۱۴/۸٪ افزایش قیمت را تجربه کرده است.

نمودار قیمت اتر

 

 

براساس داده‌های سایت تحلیلی کوین‌گکو (CoinGecko)، آخرین باری که قیمت اتر در سطح قیمتی ۲۷۰۰ دلار قرار داشت،‌ ۱۷ خرداد (۷ ژوئن) بود. از آن زمان به بعد قیمت دومین رمزارز برتر از نظر ارزش بازار حدود ۱۸۰۰ دلار بود. در دو هفته گذشته و با نزدیک شدن به زمان انجام هاردفورک لندن در شبکه اتریوم قیمت این رمزارز روندی صعودی را طی کرد.

بیت‌کوین، اولین رمزارز بازار نیز در روزهای اخیر سیری صعودی داشت. نخستین رمزارز بازار در یک روز گذشته ۹٪ رشد داشته است.

شبکه اتریوم امروز هاردفورک لندن را اجرا می‌کند که احتمال بالا رفتن قیمت اتر را افزایش می‌دهد. طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده ۵ ارتقا در شبکه اتریوم انجام می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها کد EIP-1559 است. کد EIP-1559 رشد عرضه‌ این رمزارز را کند می‌کند و هزینه کل معاملات را کاهش می‌دهد.

با اینکه اتریوم در روزهای اخیر پیشرفت زیادی داشته اما رمزارزهای مبتنی بر دیفای از اتر پیشی گرفته‌اند.

در روزهای گذشته شاهد توسعه رمزارزهایی بوده‌ایم که بر پایه سیستم مالی غیرمتمرکز یا همان دی فای هستند. در ۲۴ ساعت گذشته رمزارزهایی مانند اَوِ (AAVE)، روندی صعودی را طی کرده‌اند.اَوِ یکی از توکن‌های اختصاصی دیفای است که ۱۳/۸۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

 

AAVE در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴٪ رشد داشته و در زمان نوشتن این مطلب با قیمت ۳۵۶ دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت اَوِ

رمزارز COMP که توکن پروتکل کامپوند (Compound Protocol)‌ است نیز در چند ساعت گذشته رشد چشمگیری داشته است. 

توکن یونی‌سواپ (Uniswap)‌ که با نام اختصاری UNI شناخته می‌شود نیز در یک روز گذشته بیش از ۷/۵٪ رشد داشته است. همچنین به تازگی صرافی یونی‌سواپ که بزرگترین صرافی غیرمتمرکز است،‌ بیشترین حجم معاملات خود را داشته است. اگرچه صرافی یونی‌سواپ بسیاری از دارایی‌های دیجیتال تحت پشتیبانی خود را حذف کرده اما در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱/۵ میلیارد دلار معامله داشته است.

لازم به ذکر است که هر سه این پروژه‌ها (AAVE ، COMP و UNI) روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند و هزینه‌های آن‌ها مبنی بر دی‌فای است. تحلیل‌گران معتقدند ارتقای شبکه اتریوم می‌تواند به این پروژه‌ها کمک کند تا رشد بیشتری را تجربه کنند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.