اتریوم با استفاده از مکانیزم POS می‌تواند جای بیت‌کوین را بگیرد!

اتریوم با استفاده از مکانیزم POS می‌تواند جای بیت‌کوین را بگیرد!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ خرداد ۱۴۰۰

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار بلاک چین محبوب اتریوم روز گذشته در کنفرانسی اظهار داشت تغییر مکانیزم این شبکه به اجماع اثبات سهام (POS) راه حلی است برای برطرف کردن مشکل مصرف زیاد انرژی که اخیراً منجر به اعتراض منتقدان این حوزه شده است.

 بوترین در این کنفرانس مجازی که از هنگ کنگ برگزار شد ضمن اشاره به این که مکانیزم اثبات سهام هنوز در مراحل ابتدایی خود است و نسبت به مکانیزم فعلی یعنی اثبات کار، کمتر مورد آزمایش قرار گرفته، خاطرنشان کرد که مکانیزم POS می‌تواند میزان مصرف انرژی این شبکه را حدود ۱۰٫۰۰۰ برابر کاهش دهد.

شایان ذکر است که سخنان بوترین در حالی بیان شده که اخیرا مکانیزم اجماع اثبات کار به دلیل مصرف بالای انرژی و مشکلاتی که برای محیط زیست خواهد داشت بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. در این میان می‌توان به ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اشاره کرد؛ وی چندی پیش با بیان این موضوع که برای استخراج بیت کوین از سوخت فسیلی زیادی استفاده می‌شود، اظهار داشت که پذیرش این رمزارز به عنوان یک راه پرداخت برای محصولات این شرکت را متوقف می‌کند.

پیش از این نیز در اوایل ماه جاری بوترین خاطرنشان کرد که استفاده‌ی بیت کوین از مکانیزم اثبات کار باعث می‌شود این شبکه که در حال حاضر بزرگترین شبکه بلاکچینی جهان است، کنار گذاشته شود. نکته‌ی شایان ذکر این است که اخیرا کاربران در حال روی آوردن به گزینه‌هایی سازگارتر با محیط زیست هستند و این موضوع می‌تواند باعث شود سرانجام اتریوم جای برترین رمزارز بازار، بیت کوین را بگیرد.

 

در نهایت باید خاطرنشان کنیم که بوترین با نظر منتقدان مبنی بر نیاز به بروز کردن این شبکه و کارآمدتر کردن آن موافق است؛ به خصوص در حالی‌که حجم معاملات در این بلاکچین روز به روز در حال افزایش است و  این موضوع بلاک چین اتریوم را به یک شبکه قابل اعتماد تبدیل می‌کند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.