افزایش قیمت آلت‌کوین‌هایی که با مکانیزم POS استخراج می‌شوند!

افزایش قیمت آلت‌کوین‌هایی که با مکانیزم POS استخراج می‌شوند!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

روزهای گذشته بازار کریپتوکارنسی نوسانات زیادی داشته و در سه روز اخیر حتی شاهد ریزش ۳۰ درصدی قیمت برخی رمزارزهای بازار بوده‌ایم. با این حال عملکرد همه رمزارزها بد نبوده است؛ پس از بحث و جنجال شرکت تسلا، کوین‌هایی که از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده نمی‌کنند، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. رمزارزهای مربوط به دفتر کل‌هایی (Distributed ledgers) که برای بررسی و تایید بلاک‌های جدید از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کنند، در این مدت رشد دو رقمی داشته‌اند.

درخشش کاردانو، پولکادات و Polygon

پس از آنکه ایلان ماسک و تسلا کمپانی خودروسازی وی، راجع به الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) و ضرری که برای طبیعت دارد جنجال برپا کردند، شبکه‌های بلاکچینی که برای استخراج رمزارز از انرژی کمتری استفاده می‌کنند و از الگوریتم‌های اجماع جایگزین به جای PoW استفاده می‌کنند رشد چشم‌گیری را تجربه کردند. به عنوان مثال می‌توان به آدا، رمزارز اختصاصی شبکه کاردانو اشاره کرد که روز شنبه رکورد ۲/۳۷ دلاری را ثبت کرد.

آدا طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۴۳۶۲٪ رشد کرده است. از طرفی این رمزارز طی هفته گذشته یک رشد ۴۰ درصدی و در ۲۴ گذشته نیز رشد ۱۸ درصدی داشته است. یکی از دلایل این روند صعودی را می‌توان استفاد از مکانیزم PoS در شبکه کاردانو دانست.

رشد قیمت آدا

 

با وجود این که رمزارز ریپل (XRP) که بر اساس الگوریتم PoW کار نمی‌کند در این مدت رشد قابل توجهی را تجربه نکرد، اما قیمت آن در این بازه زمانی نوسانات و ریزش زیادی نداشته و تقریبا ثابت مانده است. کریس لارسن (Chris Larsen) هم بنیان‌گذار ریپل اخیرا اظهار داشته که اگر بیت کوین مشکلات مربوط به بحث مصرف انرژی که ایلان ماسک راجع به آن‎ها حرف زده را برطرف نکند، بدون شک تسلط خود را بر بازار رمزارزها از دست می‌دهد.

شبکه دیگری که می‌توان آن را سبز دانست پولکادات با رمزارز DOT است که از مکانیزم اثبات سهام استفاده می‌کند. رمزارز DOT پس از اظهار نظرهای ایلان ماسک در یک روند صعودی قرار گرفت و در هفته گذشته یک رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد.

رمزارزهای استلار (XLM) و MATIC نیز آلت کوین‌های دیگری هستند که در این مدت رشد کرده‌اند. در ادامه می‌توان به KICK ،XSN ،ORS و PPC مربوط به شبکه peercoin اشاره کرد که با رشد ۴۲٪، ۹۱٪، ۱۳۲٪، و ۴۰ درصدی در این رالی پیشگام بوده‌اند.

شبکه Peercoin

در واقع، پروژه Peercoin را می‌توان اولین بلاکچین PoS دانست که بین سایر دفاتر کل توزیع شده به دلیل مصرف انرژی کم پیشگام است. توکن این شبکه با نام اختصاری PPC، در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد و وب سایت رسمی Peercoin آن را «کریپتوکارنسی سبز برای آینده پایدار» نامیده است. با این حال این شبکه و توکن آن چندین سال به دست فراموشی سپرده شده بودند اما پس از اظهار نگرانی‌های اخیر راجع به مکانیزم PoW در بلاکچین‌ها، بازگشت چشم‌گیری به بازار داشته‌اند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.