هش ریت استخراج بیت کوین در 90 روز گذشته 2 بار افزایش یافته است

افزایش هش ریت استخراج بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

هش ریت بیت کوین در ۸۳ روز گذشته، ۱۲۸ درصد رشد کرده است. این در حالی است که تا قبل از 90 روز گذشته، میزان هش ریت به شدت افت داشت. اما دلیل این افزایش زیاد نرخ هش ریت چه می‌تواند باشد؟ برای اطلاع از جزئیات خبر افزایش نرخ هش استخراج بیت کوین با بیتستان همراه باشید.

علل کاهش هش ریت بیت کوین مربوط به اعمال برخی محدودیت‌ها در چین بود که پس از گذر از این برهه زمانی، روند صعودی هش ریت بیت‌کوین دوباره ادامه یافت.

هش ریت بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین یک فرآیند مهم است که طی آن استخراج توسط شبکه‌ای از ماینرهای استخراج کننده صورت می‌پذیرد و باعث حفظ شبکه‌ی ارز دیجیتال می‌شود.

دستگاه‌های استخراج‌کننده با انجام محاسبات بسیار پیچیده‌ی ریاضی که معاملات بیت کوین را مورد تایید قرار می‌دهند، بیت کوین استخراج می‌کنند.

هش ریت بیت کوین به میزان محاسبات و توان پردازشی که توسط ماینر‌های استخراج کننده صورت می‌گیرد، اشاره دارد.

سرکوب استخراج رمزارزها و کاهش هش ریت بیت کوین:

حدود دو ماه پیش، مجموعه‌ای از محدودیت‌های قانونی و مالی از سوی نهادهایی بر مراکز مختلف استخراج بیت کوین اعمال شد که کار معدنچیان را با مشکل مواجه کرد، زیرا تاسیسات آن‌ها بسته شده و در نتیجه آن، نرخ هش ریت افت زیادی نمود.

موضوع جالب این است که قبل از سرکوب‌های دولت چین، برخی معدنچیان، معدن خود را به خارج از کشورهای آسیایی انتقال داده بودند و این امر نیز در کاهش هش ریت بی‌تاثیر نبود.

در ماه آوریل، طبق آماری که توسط شاخص (CBECI) به دست آمده است، میزان هش ریت چین به ۴۶ درصد کاهش یافت، زیرا تعدادی از این شرکت‌های استخراج بیت کوین به دلیل برخی قوانین اجازه فعالیت نداشتند.

همه‌ی این عوامل باعث سقوط سریع هش ریت بیت کوین به ۶۹ EH/S در ماه ژوئن شد.

هش ریت بیت کوین مجددا صعودی می‌شود:

دو ماه بعد از کاهش هش ریت بیت کوین، این شاخص به ۱۵۸ رسید. همچنین در این روند صعودی، هش ریت بیت کوین توانسته است در دو نوبت به ۱۷۴ EH/S برسد.

این افزایش نرخ هش استخراج بیت کوین تنها ممحدود به بیت کوین نشده و هش ریت دیگر ارزهای دیجیتال را نیز در صنعت رمزارزها شامل شد.

برای مثال هش ریت اتریوم دو ماه پیش ۵۰۴ EH/S بوده که حال به عدد ۷۴۰ EH/S رسیده است. هش ریت بیت کوین از ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ تقریبا ۴۶٫۸۲ درصد افزایش یافته است.

با وجود اافزایش نرخ هش استخراج بیت کوین، هش ریت ناشناخته تا حدود زیادی کاهش یافته است. زیرا ۹۶ درصد از معدنچیان ناشناس در پایان ماه ژوئن ناپدید شدند.

منبع: cryptoslate

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.