پیشی گرفتن حجم تراکنش‌های روزانه شبکه اتریوم از بیت کوین

اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ دی ۱۳۹۹

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی مساری، حجم معاملات روزانه‌ روی شبکه اتریوم در حال حاضر ۲۸٪ بیشتر از شبکه بیت کوین است.

یکی از کارمندان این شرکت در ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) توییتی منتشر کرد و اظهار داشت که حجم معاملات اتر و استیبل کوین‌های مبتنی بر اتریوم از ۱۲/۳ میلیارد دلار گذشته و از بیت کوین و تترهای مبتنی بر شبکه Omni با حجم ۰/۳ میلیارد دلار، پیشی گرفته است.

حجم معاملات روزانه اتریوم به صورت سهمی‌وار در حال افزایش است.

در حال حاضر روزانه ۱۲ میلیارد دلار معامله روی شبکه Ethereum صورت می‌گیرد، یعنی ۳ میلیارد دلار بیشتر از بیت کوین!

شایان ذکر است که در این اطلاعات تراکنش توکن‌های ERC-20 که استیبل کوین نیستند بررسی نشده است تا معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز دوبار محاسبه نشود و در داده‌ها خطا ایجاد نکند.

با این حال بر اساس اطلاعاتی که وب‌سایت بلاک چین سنتر منتشر کرده در حال حاضر شاخص احتمال اینکه اتر جای بیت کوین را بگیرد ۶۳/۵٪ است. این شاخص تحت عنوان Flippening، هشت معیار اصلی را به منظور تخمین میزان احتمال اینکه آیا شبکه Ethereum از نظر اندازه و فعالیت از بیت کوین پیشی می‌گیرد، به صورت دائم و لحظه‌ای اندازه‌گیری می‌کند.

اطلاعات این وب سایت نشان می‌دهد که اتریوم هنوز حجم معاملات بیت کوین را پشت سر نگذاشته است، بلکه در حال حاضر اتریوم از نظر تعداد تراکنش‌ها و کل کارمزد معاملات نسبت به بیت کوین برتری دارد.

بیت کوین

علی‌رغم این رشد سریع در شبکه اتریوم شاخص Flippening Index نشان می‌دهد که حجم جستجوی گوگل اتریوم در مقایسه با بیت کوین تنها ۱۴٪ و حجم بازار آن نیز فقط ۲۱٪ است. با این حال شرکت مساری ارزش کل اکوسیستم اتریوم را ۲۱۲ میلیارد دلار تخمین زده که معادل ۳۱ درصد از مارکت کپ بیت کوین است. 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.