راه اندازی شبکه اصلی Umbrella در اتریوم، راه حل مشکل اساسی اوراکل‌ها

راه اندازی شبکه اصلی Umbrella در اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۰

راه اندازی شبکه اصلی Umbrella در اتریوم به عنوان یک راه حل بسیار عالی برای مشکل عدم دسترسی به داده‌های قابل اعتماد از دیگر منابع خارج از زنجیره محسوب می‌شود، چرا که تراکنش‌های بلاک چین (به عنوان مثال اتریوم) نمی‌توانند مستقیماً به داده‌های خارج از زنجیره دسترسی داشته باشند. از این رو تکیه بر یک منبع برای ارائه داده‌ها ناامن طلقی می‌شود و تمرکززدایی یک قرارداد هوشمند را باطل می‌کند. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات این راه حل پیشنهادی برای حل مشکل نام برده را بیشتر بررسی کنیم.

Umbrella Network، راه حل اوراکل Layer-2 غیرمتمرکز به طور رسمی در Ethereum Mainnet راه اندازی شد. این شرکت این خبر را روز جمعه در وبلاگ خود اعلام کرد.

Umbrella Network یک شبکه اوراکل Layer-2 است که داده‌ها را برای ارائه در مدل مقیاس پذیر و امن جمع آوری می‌کند. شبکه Umbrella معتقد است که راه حل اوراکل متعلق به جامعه برای ایجاد یک سیستم مالی واقعاً غیر متمرکز ضروری است.

بلاک چین اوراکل چیست؟

اکثر بلاک چین‌ها دارای ارزهای رمزنگاری شده هستند که برای انتقال ارزش و فعال کردن عملکرد پروتکل استفاده می‌شوند. برخی از بلاک‌چین‌ها قراردادهای هوشمند را نیز فعال می‌کنند، مثل بلاک‌چین کاردانو.

قرارداد هوشمند یک برنامه کامپیوتری یا یک پروتکل معامله است که به منظور اجرای خودکار، کنترل یا ثبت رویدادها و اقدامات قانونی مطابق شرایط یک قرارداد یا توافقنامه در نظر گرفته می‌شود. اهداف قراردادهای هوشمند کاهش نیاز به واسطه‌ها، داوری و هزینه‌های اجرایی، ضررهای کلاهبرداری و همچنین کاهش استثنائات مخرب و تصادفی است.

با این حال، باید راهی برای بلاک‌چین‌ها و قراردادهای هوشمند درون زنجیره‌ای وجود داشته باشد تا از داده‌های خارج از زنجیره برای قراردادهای هوشمند نیز بتوان استفاده کرد.

تعریف Ethereum.org از اوراکل به این شکل است:

یک اوراکل پلی است بین بلاک چین و دنیای واقعی. آن‌ها به عنوان APIهای زنجیره‌ای عمل می‌کنند که می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به قراردادهای هوشمند خود درخواست کنید. این داده‌ها و اطلاعات می‌توانند از اطلاعات مربوط به قیمت گرفته تا گزارش آب و هوا باشند. اوراکل‌ها همچنین می‌توانند دو طرفه باشند و برای “ارسال” داده‌ها به دنیای واقعی نیز به کار روند.

مشکلات بلاک چین اوراکل:

تراکنش‌های بلاک‌چین (به عنوان مثال اتریوم) نمی‌توانند مستقیماً به داده‌های خارج از زنجیره دسترسی داشته باشند. از این رو تکیه بر یک منبع برای ارائه داده‌ها ناامن طلقی می‌شود و تمرکززدایی یک قرارداد هوشمند را باطل می‌کند. این مسئله به عنوان مشکل اوراکل‌ها شناخته می‌شود.

با استفاده از یک اوراکل غیرمتمرکز که داده‌ها را از چندین منبع دریافت می‌کند، می‌تواند این مشکل را به آسانی حل کند. حتی اگر یک منبع داده هک یا خراب شود، قرارداد هوشمند همچنان همان طور که در نظر گرفته شده، عمل می‌کند.

راه حل پیشنهادی Umbrella برای حل مشکلات اوراکل‌ها:

Umbrella Network ادعا می‌کند که شبکه غیر متمرکز آن یک راه حل عالی برای رفع این مشکل در بین راه‌های دیگر رقیبان خود است. همچنین ادعا دارد که تعداد بیشتری جفت داده را (در حال حاضر ۱۲۰۰ جفت داده که تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰ هزار جفت افزایش می‌یابد) از هر اوراکل دیگر در اکوسیستم در دسترس قرار می‌دهد.

با توجه به گزارش Cointelegraph، به نظر می‌رسد نیاز به داده‌های قابل اعتماد در حال افزایش است، زیرا فناوری قراردادهای هوشمند رواج پیدا می‌کند. به عنوان مثال، بورس اصلی سهام برزیل در حال بررسی راه‌هایی برای ارائه ورودی داده‌ها برای پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) است.

راه اندازی شبکه اصلی Umbrella در اتریوم یعنی چه؟

راه اندازی شبکه اصلی Umbrella Network در اتریوم به این معنی است که قراردادهای هوشمند را بر روی بلاک چین اتریوم مستقر می‌کند. این بدان معناست که dApp های مبتنی بر اتریوم می‌توانند با کد شبکه Umbrella در محیط زنده ارتباط برقرار کنند.

سام کیم، هم بنیانگذار در راه اندازی این شبکه گفت:

ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم به این مرحله مهم دست پیدا کنیم. ما اکنون قادر خواهیم بود با ویژگی غیر متمرکز خود به نیازهای بزرگ‌ترین جامعه DeFi پاسخ دهیم و به دنبال رفع چالش‌های واقعی جامعه در مورد هزینه بالا و دسترسی کم به داده‌های قابل اعتماد در اکوسیستم امروز باشیم.

این شرکت در ماه‌های اخیر مشغول خرید محصولات جدید نیز بوده است. در ماه مه، این شبکه در شبکه اصلی Binance Smart Chain (BSC) راه اندازی شد. شبکه Umbrella همچنین برنامه‌های خود را برای ادغام متقابل زنجیره‌ای با Polygon ،Solana ،Cardano و Avalanche در ماه‌های آینده اعلام کرد.

منبع: newsbtc

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.