با افت قیمت بیت‌کوین، بازار ارزهای دیجیتال نیز سقوط کرد!

افت شدید بازار کریپتو به دنبال سقوط بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

براساس گزارشات اخیر، سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افت شدید بازار کریپتو به دنبال سقوط بیت کوین بودند. این رمزارز بار دیگر به قیمت ۲۶ هزار دلار سقوط کرد. برای اطلاع از ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

با کاهش قیمت بیت‌کوین، بیش از 100 میلیارد دلار در بازار ارزهای دیجیتال تنها در 24 ساعت لیکویید شد.

براساس آمار ارائه شده  از Coingecke، بیت‌کوین در حال حاضر در قیمت ۲۵,۱۶۸ دلار معامله می‌شود. نا گفته نماند که این رمزارز در هفته گذشته هم ۱۶ درصد ضرر را ثبت کرده بود.

با افت قیمت بیت‌کوین بازار ارزهای دیجیتال نیز سقوط کرد. علاوه بر بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر رمزارزهای محبوب بازار مانند اتریوم نیز روند نزولی داشتند.

اتریوم با افت ۷۰ درصدی قیمت از بالاترین سطح در نوامبر ۲۰۲۱ به ۱۵۰۰ دلار رسید. علاوه بر این، ترون، دوج‌کوین و اولنچ نیز ضررهای دو رقمی را ثبت کردند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱/۱۷ تریلیون دلار است.

لیکویید شدن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه از بازار

پس از اینکه جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده هشداری را در رابطه با بازار ارائه داد، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه در آخر هفته لیکویید شد.

ارزش بازار بیت‌کوین نیز به ۵۲۰ میلیارد دلار کاهش یافت. این افت در حالی بود که بیشتر تحلیلگران بیان کرده بودند بیت‌کوین از سطح ۳۲ هزار دلار عبور خواهد کرد. پس از بیان اینکه بیت‌کوین به قیمت 32 هزار دلار می‌رسد، روند نزولی این رمزارز آغاز شد.

سقوط بیت‌کوین به 25 هزار دلار

به احتمال زیاد این افت قیمت بیت‌کوین ناشی از افزایش تورمی بود که روز جمعه اعلام شد. این تورم به وجود آمده باعث سقوط قیمت بیت‌کوین به ۲۵ هزار دلار شده است. پیش‌بینی می‌شود در نشست آینده فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره نیز افزایش یابد.

منبع: newsbtc

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.