بررسی روند بعدی بیت کوین بعد از فرا رفتن از سطح ۴۲,۰۰۰ دلار

افزایش قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

رالی اخیر بیت کوین تا بالای سطح ۴۵ هزار دلار، نشان می‌دهد که احساسات کوتاه مدت حاکم بر بازار مثبت شده است. این اتفاق باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران و تریدرها به خرید این رمزارز در سراسر جهان شده و منجر به فرا رفتن ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها از ۱/۸ تریلیون دلار شد.

برترین آلت کوین بازار یعنی اتر نیز از قافله عقب نماند و در روز ۱۶ مرداد (۷ آگوست)، تحت تاثیر هارد فورک لندن، از سطح ۳۰۰۰ دلار گذشت. با اینکه افزایش قیمت این آلت کوین یک نشانه مثبت است اما اطلاعات درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که ممکن است تریدرها برای کسب سود در کوتاه مدت اقدام به فروش کنند و قیمت را پایین بکشند.

لکس موسکوفسکی (Lex Moskovski)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت Moskovski Capital، در این باره اظهار داشت که شاخص میزان آدرس‌های روی سود اتر در پلتفرم تحلیلی Glassnode، به بیش از ۹۶/۴٪ رسیده است و این درصد در منطقه قرمز است.

ممکن است که در میان مدت نوسانات بازار بی ثبات به نظر برسد، اما چشم انداز کلی و بلند مدت مثبت است. در نیمه اول سال جاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر (VC)، حدود ۱۷ میلیارد دلار در حوزه بلاک چین سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این مبلغ تقریبا برابر کل سرمایه گذاری صندوق‌های VC در مجموع سال‌های گذشته است و این موضوع نشان دهنده چشم انداز صعودی در آینده است.

در ادامه نمودار قیمتی بیت کوین را در روزهای پیش رو بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در ۱۵ مرداد (۶ آگوست) به بالای سطح مقاومت ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار رسید و این نشان می‌دهد که گاوها در تلاشند تا یک روند صعودی جدید را آغاز کنند. در حال حاضر سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۴۴,۸۷۹ دلار) یک مقاومت سخت در برابر بیتکوین است.

بیت کوین

اگر نمودار از سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برگردد اما به زیر سطح برک‌اوت، یعنی  ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار نرسد، یعنی احساسات حاکم بر بازار از فروش هنگام افزایش قیمت، به خرید در ریزش قیمت تغییر کرده است. این اتفاق می‌تواند منجر به شکست سطح مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه شود. 

  • در صورت رخ دادن چنین اتفاقی قیمت بیت کوین می‌تواند تا ناحیه مقاومت بالاتر یعنی ۵۰,۰۰۰ الی ۵۱,۴۸۳ دلار رشد کند. این ناحیه ممکن است مجددا به عنوان یک سطح مقاومت عمل کند. اما اگر گاوها موفق شوند ریزش قیمت را در سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه متوقف کنند، این روند صعودی ادامه خواهد داشت.
    در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹,۲۳۰ دلار) صعودی است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه اشباع خرید است و این موضوع نشان می‌دهد که گاوها کنترل اوضاع را در دست دارند.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت بیت کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این روند صعودی رخ نخواهد داد و ممکن است این رمزارز تا سطح ۳۶,۶۷۰ دلار بریزد.

قیمت بیت کوین

نمودار چهار ساعته بالا نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا قیمت بیت کوین را به زیر سطح برک‌اوت، یعنی  ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار برسانند. با این حال صعودی شدن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار داشتن شاخص RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که گاوها هنوز بازار این رمزارز را دست دارند.

  • اگر نمودار بیت کوین از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، روند صعودی این رمزارز ممکن است تا سطح ۵۰,۰۰۰ دلار ادامه پیدا کند.
  • در مقابل نیز رسیدن قیمت بیت کوین به زیر سطح برک‌اوت، نشان دهنده از دست رفتن قدرت خریداران است و در این شرایط احتمال سقوط قیمت تا سطح ۴۰,۰۰۰ دلار وجود دارد.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.