خدمات شبکه آکالا با گذشت 12 روز از حمله به این پلتفرم همچنان غیر فعال هستند

از دسترس خارج شدن بسیاری از خدمات پلتفرم آکالا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ شهریور ۱۴۰۱

سرویس‌های آکالا، با این که دوازده روز از حمله سایبری به این شبکه می‌گذرد، هنوز هم آفلاین هستند. دلیل اصلی از دسترس خارج شدن بسیاری از خدمات پلتفرم آکالا، حمله سایبری به این شبکه بود. در نظر داشته باشید که این حملات باعث حذف توکن اصلی شبکه شده‌اند.  برای خواندن جزئیات بیشتر این خبر با بیتستان همراه باشید.

از دسترس خارج شدن بسیاری از خدمات پلتفرم آکالا

آکالا اعلام کرد که بیشتر خدمات این شبکه، پس از حمله‌ی سایبری صورت گرفته متوقف شده‌اند. فقط سه مورد از سرویس‌های این شبکه بدون مشکل کار می‌کنند و هجده سرویس دیگر این شبکه غیر فعال هستند.

وب‌سایت آکالا ۱۴ آگوست تحت حمله سایبری قرار گرفت و به موجب آن توکن پلتفرم حذف شد. این شبکه در تلاش است تا بتواند خدمات خود از جمله انتقال XCM را از سر بگیرد.

بیانات سخنگوی این شبکه نشان می‌دهد که نقل و انتقالات بلاک‌چینی آکالا و سایر پاراچین‌های پولکادات نیز در حال حاضر در دسترس کاربران نیست.

کاربران با توجه به مشکلات پیش آمده، نمی‌توانند بیشتر توکن‌ها را انتقال دهند، از خدمات پل استفاده کنند، تراکنش‌های مرتبط با استیبل‌کوین aUSD را انجام دهند، توکن خرید و فروش نمایند و یا از دیگر امکانات پلتفرم بهره ببرند.

در هک ۱۴ آگوست آکالا، هکر حداقل ۱/۲۸ میلیارد دلار توکن را به سرقت برد. مجرم بخش نسبتاً کمی از توکن‌هایی که به اشتباه ضرب شده بود را با سایر دارایی‌ها و توکن‌های دیگر مبادله کرد. این قضیه باعث شد جامعه‌ی آکالا به سرعت متوجه این حمله شود و در پاسخ، آکالا و خدمات آن با “رای حکومتی فوری” مسدود شود.

این توقف در خدمات، به آکالا اجازه داد تا حدود ۳ میلیارد توکن aUSD را که به اشتباه ضرب شده بودند؛ ردیابی کرده و بسوزاند.

منبع: cryptobriefing

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.