تغییر روند بیت‌کوین: قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار سقوط خواهد کرد؟

تحلیل روند قیمت بیت کوین و احتمال سقوط آن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: پس از جلسه فدرال رزرو، روند صعودی S&P 500 متوقف شد. از آنجایی که بیت کوین و S&P 500 همبستگی شدید با هم دارند، قیمت BTC نیز کاهش پیدا کرد. این ارز دیجیتال هفته گذشته دچار یک روند نزولی شده که کماکان نیز ادامه دارد. در ادامه قصد داریم به تحلیل روند قیمت بیت کوین و احتمال سقوط آن بپردازیم تا ببینیم در هفته جاری وضعیت این ارز دیجیتال به چه شکلی خواهد بود.

تحلیل روند قیمت بیت کوین و احتمال سقوط آن

تحلیل روند قیمتی بیت کوین و احتمال سقوط آن

روندی صعودی S&P 500 هفته گذشته پس از دقایقی از جلسه ماه جولای فدرال رزرو متوقف شد. طبق گزارشات، به نظر می‌رسد که افزایش نرخ بهره بانک مرکزی تا زمان کنترل تورم ادامه خواهد داشت.

یکی دیگر از دلایلی که موجب توقف روند صعودی برخی از بازارها شده، به بیانیه جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس باز می‌گردد. وی در یک بیانیه از افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره حمایت کرد. این بیانیه، فرضیه توقف افزایش نرخ بهره را باطل کرد.

تضعیف احساسات سرمایه‌گذاران، باعث شده است S&P 500 در هفته‌ی گذشته ۱/۲۹ درصد کاهش یابد. از آنجایی که بیت‌کوین همبستگی زیادی با S&P 500 دارد، در ۱۹ آگوست شاهد کاهش شدید قیمت این ارز دیجیتال بودیم که تا به امروز همچنان ادامه دارد.

حال این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمده که آیا این ارز دیجیتال می‌تواند روند صعودی را دوباره بازیابی کند؟ در ادامه قصد داریم روند قیمتی بیت‌کوین در هفته پیش رو را کامل بررسی کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم.

بیت‌کوین در سرازیری سقوط

بیت کوین در ۱۷ آگوست ابتدا به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲,۸۶۴ دلار) و سپس به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) (22,318 دلار) سقوط کرد.

تحلیل روند قیمتی بیت کوین و احتمال سقوط آن

متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان دهنده حضور قوی خرس‌ها در بازار است.

اگر قیمت به سمت میانگین متحرک‌ها تغییر جهت دهد، احتمال افزایش فشار فروش توسط فروشندگان وجود دارد. همین فشار فروش می‌تواند احتمال شکست نمودار قیمتی به زیر خط حمایتی را افزایش دهد. در این حالت، سطوح حمایتی ۱۸,۶۲۶ دلار و ۱۷,۶۲۲ دلار به چالش کشیده خواهند شد.

برای جلوگیری از این امر، گاوها باید قیمت را به بالای میانگین متحرک‌ها رسانده و تثبیت کنند. با این که خریداران از سطوح حمایتی به شدت دفاع می‌کنند، اما نزولی بودن میانگین متحرک‌ها و قرار داشتن RSI در منطقه منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها فشار را افزایش داده‌اند.

تحلیل روند قیمتی بیت کوین و احتمال سقوط آن

سقوط قیمت از سطح قیمتی فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باعث شدت گرفتن روند نزولی خواهد شد و احتمال افت قیمت بیت‌کوین تا ۱۸,۶۲۶ دلار وجود دارد.

اولین نشانه برای صعودی بودن قیمت بیت‌کوین، شکسته شدن سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. این امر نشان می‌دهد که فشار فروش کاهش یافته و روند قیمتی بهبود خواهد یافت.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.