وجود دستگاه‌های ماینر در سازمان‌های دولتی

وجود دستگاه‌های ماینر در سازمان‌های دولتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ مهر ۱۴۰۰

تقریبا ۲ هفته از کشف چندین دستگاه ماینر بیت کوین در زیر زمین سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گذرد که باعث شده بود فضای مجازی و رسانه‌های خبری واکنش‌های زیادی به آن نشان دهند. به تازگی نیز سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور نیز در طی مصاحبه‌ای که با خبرنگاران داشته، از وجود دستگاه‌های ماینر در سازمان‌های دولتی خبر داد. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات بیشتری از این مصاحبه و اخبار منتشر شده از آن در اختیارتان قرار دهیم.

وجود دستگاه‌های ماینر در سازمان‌های دولتی

امروز سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی، از وجود دستگاه‌های ماینر بیشتری در تعدادی از ادارات و سازمان‌های دولتی کشور خبر می‌دهد. این در حالی است که تنها دو هفته از پیدا شدن دستگاه‌های ماینر در سازمان بورس ایران می‌گذرد.

خبر پیدا شدن دستگاه‌های ماینر در کشور سبب شده بود که جنجال زیادی در فضای مجازی بر پا شود و مدیرعامل سازمان بورس از سمت خود استعفا دهد.

بنا بر اظهارات سردار مقیمی که از سوی صداوسیما نیز رسانه‌ای شد، برخی از سازمان‌ها و ادارات دولتی، دستگاه‌های استخراج رمزارز دارند که قبلا نیز به صورت مستمر و فعال از آن‌ها استفاده می‌کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی در رابطه با وجود دستگاه‌های ماینر در برخی ادارات اذعان داشت که:

سازمان‌های مذکور هم‌اکنون نیز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال خود را در اختیار دارند، اما قرار بر این بوده که از آن‌ها استفاده نکنند؛ کما اینکه ظاهراً اکثر این سازمان‌ها نیز چنین کرده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی در ادامه چنین گفت:

پلیس امنیت اقتصادی، آمار سازمان‌ها و مراکز دولتی دارنده این قبیل دستگاه‌ها را در اختیار دارد، اما این که آیا مراکز مذبور علی‌رغم مغایرت با قانون، اقدام به استفاده از ماینرهای خود کرده‌اند یا خیر، قابل بررسی است.

تدوین قانون رمزارزها در دستور کار مجلس قرار دارد!

برای مشاهده خبر کلیک کنید

بعد از انتشار این مصاحبه از سمت صدا و سیما، سازمان صنعت برق با تماسی به پلیس امنیت اقتصادی، با غیرمجاز خواندن استفاده و در اختیار داشتن این دستگاه‌های ماینر، از این سازمان خواست که اطلاعات سازمان‌های مورد بحث را در اختیار صنعت برق گذاشته تا مراحل قانونی در برخورد با آن‌ها طی شود.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی سازمان صنعت برق گفت:

در صورت وجود ماینر‌های غیر مجاز در ادارات و وصل بودن این دستگاه‌ها به شبکه سراسری برای استخراج رمز ارز، طبق قانون و مقررات با ادارات متخلف برخورد جدی خواهد شد

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.