هش‌ریت شبکه بیت‌ کوین رکورد زد!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

براساس گزارش پلتفرم تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، هش ریت شبکه بیت کوین در روز جمعه  با گذشتن از مرز ۲۰۰ اگزاهش بر ثانیه رکورد زد و به بالاترین سطح ۱۲ ساله خود رسید. با عبور هش‌ریت شبکه بیتکوین از این سطح در واقع می‌توان گفت این متغیر در بلندمدت یک جهش صعودی داشته و در طول کمتر از ۹ ماه دو برابر شده است.

هش ریت بیت کوین

هش ریت شبکه در واقع میزان توان محاسباتی اختصاص داده شده توسط ماینرها به شبکه را نشان می‌دهد؛ این شاخص معمولا به عنوان یک سیگنال اولیه از احتمال رخ دادن یک روند گاوی قدرتمند در بازار عمل کرده است. آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) یکی از سرمایه‌گذاران بیتکوین اظهار داشت که رکوردزنی‌های این رمزارز در واقع با افزایش فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای شبکه پیش‌بینی می‌‌شود.

پیش از این وب‌سایت کوین تلگراف گزارش داد که هش ریت تنها یکی از معیارهای درون‌زنجیره‌ای است که امسال به شدت افزایش یافته است.

فشار خرید موجود، صرافی کوین بیس را خالی کرده است!

علاوه بر رکوردزنی هش‌ریت، متغیری به نام Coinbase premium شاخص دیگری است که یک روند صعودی خوش‌بینانه برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کند. Coinbase premium در واقع به تفاوت قیمت بیت کوین در صرافی بزرگ کوین بیس (Coinbase) و صرافی بایننس (Coinbase) اطلاق می‌شود.

همان‌طور که پلتفرم CryptoQuant خاطرنشان می‌کند، هرچه Coinbase premium و یا این اختلاف بیشتر باشد، به این معناست که فشار خرید در صرافی کوین بیس بیشتر از بایننس است. این عدد در حال حاضر حدود ۰/۳۳ بوده که  در طول یک شب ناگهان افزایش یافته است.

صرافی کوین بیس

یکی از دلایل این اتفاق را می‌توان لیست شدن سهام کوین بیس در نزدک در هفته گذشته ذکر کرد. با این حال هنوز در روند بیت کوین حرکت چشم‌گیری مشاهده نشد است و حتی رسیدن آن به محدوده قیمتی ۶۱,۲۰۰ دلار که برای ادامه روند صعودی مهم است هم نتوانست این رمزارز را وارد یک رالی قوی کند.

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.