بیت‌ کوین در مسیر ۶۰ هزار دلاری

بیت‌ کوین در مسیر ۶۰ هزار دلاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

بیت کوین (BTC) سرانجام توانست از سطح ۵۱۰۰۰ دلار بگذرد و در حال حاضر با قیمت حدود ۵۱,۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

برترین رمزارز بازار چند روزی بود که اطراف محدوده ۵۰ هزار دلار نوسان داشت؛ با این حال حتی بلاتکلیفی فعلی بیت کوین هم باعث نشد که استراتژیست ارشد بلومبرگ، مایک مک گلون (Mike McGlone)، دیدگاه خود مبنی بر تارگت ۱۰۰ هزار دلاری برای بیت کوین و ۵۰۰۰ دلاری برای اتر را تغییر دهد.

علاوه بر دو رمزارز برتر بازار، بیتکوین و اتر، توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) نیز از ماه جولای (مرداد) تاکنون، توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. با این حال جردن فینست ( Jordan Finneseth)، یکی از همکاران وب‌سایت کوین تلگراف اظهار داشته است که عواملی مانند کاهش اخیر در حجم معاملات این توکن‌ها می‌تواند نشان دهنده روی آوردن سرمایه‌گذاران از NFTها به بخش امور مالی غیر متمرکز باشد.

در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین در ۷ روز آینده می‌پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در روز ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) توانست از مقاومت ۵۰,۵۰۰ دلاری فراتر رود و به سطح ۵۱,۰۰۰ دلار برسد، اما دنباله بلند روی نمودار کندل استیک نشان دهنده عدم خرید کافی در سطوح بالای قیمتی است. پس از آن در روز ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) یک الگوی کندل دوجی (Doji) در نمودار بیت کوین تشکیل شده که نشان دهنده بلاتکلیفی بین خرس‌ها و گاوها است.

قیمت بیت کوین

واگرایی منفی (negative divergence) که در نمودار شاخص مقاومت نسبی (RSI) مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد مومنتوم روند صعودی بیتکوین احتمالا در حال ضعیف شدن است؛ با این حال شیب میانگین‌های متحرک صعودی است و می‌توان گفت روند صعودی فعلا ادامه دارد.

  • اگر نمودار قیمت به بالای سطح ۵۱ هزار دلار برسد، روند صعودی فعلی ادامه خواهد داشت (در زمان انتشار این تحلیل بیتکوین بالای این سطح قرار دارد) و تارگت بعدی بیت کوین سطح مقاومت ۵۵ هزار دلار و سپس ۶۰ هزار دلار خواهد بود.
  • در مقابل نیز اگر قیمت بیت کوین به زیر ناحیه مقاومتی ۵۰,۵۰۰ الی ۵۱,۰۰۰ دلار برسد، احتمال کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ( ۴۷,۹۹۸ دلار) وجود دارد.

این سطح یک حمایت مهم برای گاوها است زیرا در صورت شکسته شدن آن، قیمت بیتکوین برای چند روز در محدوده ۴۶,۲۰۰ الی ۵۰,۵۰ دلار به دام می‌افتد. با شکست سطح ۴۶,۲۰۰ دلار و بسته شدن قیمت زیر این سطح، ممکن است شاهد ریزش بیتکوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۳,۲۹۱ دلار) باشیم.

قیمت بیت کوین

اخیرا قیمت بیت کوین در محدوده‌ای بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و مقاومت بالاسری قرار داشته است. کوچک‌تر شدن این محدوده می‌تواند به زودی به یک برک‌اوت قوی منجر شود. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای سطح ۵۱۰۰۰ دلار برسانند، مومنتوم روند صعودی افزایش می‌یابد و می‌توان گفت که روند صعودی از سر گرفته شده است.

در مقابل نیز اگر نمودار بیتکوین به زیر سطوح میانگین‌های متحرک برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها با تمام قوا از منطقه مقاومت بالاسری دفاع می‌کنند. در این شرایط ممکن است قیمت بیتکوین تا سطح ۴۶,۲۰۰ دلار بریزد.

یک جهش ناگهانی از این حمایت می‌تواند قیمت بیت کوین را برای مدت بیشتری درون این محدوده نگه دارد. اما شکستن این سطح حمایتی نشان می‌دهد که گاوها در حال از دست دادن کنترل بازار هستند.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.