بیت‌ کوین ۱۰۰ هزار دلاری تا سه ماه دیگر

بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ مرداد ۱۴۰۰

بیت‌ کوین در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱، رشد قابل توجهی داشت و به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها رسید. با اینکه قیمت بیت‌ کوین در ابتدای سال ۱۴۰۰ روند رشد خوبی را طی می‌کرد، به یکباره در مسیر نزولی قرار گرفت. چند ماه از روند نزولی اولین رمزارز بازار می‌گذرد و در این مدت بارها سرمایه‌گذاران تلاش کردند تا قیمت این رمزارز را افزایش دهند. 

در هفته‌های اخیر قیمت بیت‌کوین دستخوش تغییرات زیادی شده و در چند روز گذشته از مرز ۴۰ هزار دلار گذشته است. افزایش قیمت بیت‌ کوین در روزهای گذشته سبب شده خریداران بیشتری به سمت این رمزارز کشیده شوند. بازار بیت‌کوین هنگامی که قیمت این رمزارز کاهش داشت،‌ راکد شده بود. بالا رفتن سریع قیمت بیت‌ کوین در روزهای گذشته بازار را از رکود خارج کرده و سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در این رمزارز دارند.

تحلیل‌گران با توجه به حجم معاملات بیت‌ کوین در هفته گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که احتمال افزایش قیمت این رمزارز در آینده نزدیک وجود دارد.

بازار بیت‌ کوین با افزایش ۲۵ درصدی معاملات آن در هفته گذشته نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

اگرچه قیمت بیتکوین در هفته گذشته نتوانست از محدوده مشخصی عبور کند و همچنان در مرز ۴۰ هزار دلار باقی مانده، پیش‌بینی می‌شود مسیر رشد این رمزارز روشن است. تحلیل‌گران بر این باورند که تغییرات غیرمنتظره بازار به اندازه کافی نتوانسته سرمایه‌گذاران را به خرید اولین رمزارز ترغیب کند. بسیاری از تحلیل‌گران در جستجوی دلیل این ناکامی هستند.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند که امیدی به بیت‌ کوین نیست. با این همه،‌ عده‌ای از سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بازار رمزارزها همچنان به نخستین رمزارز معرفی شده باور دارند.

براساس گزارش Ecoinometrics، کانال ۴۰ هزار دلاری یک صعود اساسی به حساب نمی‌آید، زیرا باید حداقل بیتکوین به کانال ۴۲ هزار دلاری وارد می‌شد.

در این گزارش آمده است: «اگر به نمودار قیمت بیت‌کوین نگاه کنید،‌ خواهید دید که سطح قیمتی ۴۰ هزار دلار شکست مقاومت‌ها محسوب نمی‌شود. یک شکست واقعی وقتی اتفاق می‌افتد که سطح قیمتی بیت‌کوین به ۴۲ هزار دلار برسد. زمانی که بیت‌کوین سقوط کرد بالاترین قیمت آن ۴۲ هزار دلار بود.»

با اینکه تحلیل‌گران سطح قیمت ۴۰ هزار دلار را شکست واقعی مقاومت‌ها نمی‌ٔ‌دانند،‌ بازار بیت‌ کوین تغییر محسوسی را نشان می‌دهد. با افزایش قیمت بیت‌کوین و تقابل شدید میان گاوها و خرس‌ها،‌ می‌توان به این نتیجه رسید که بازار صد در صد نزولی نیست. 

با ادامه یافتن تقابل میان طرفداران افزایش قیمت (گاوها) و طرفداران کاهش قیمت (خرس‌ها)،‌ همچنین صعودی بودن قیمت بیتکوین، پیش‌بینی می‌شود قیمت این رمزارز در ماه‌های آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

تحلیل‌گران با توجه به تغییرات قیمت بیت‌کوین در هفته‌های گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالا اولین رمزارز بازار در ماه اکتبر (مهر ماه)‌ به قیمت ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

گفتنی است تحلیل‌گران نوسانات تحقق یافته (RV) و نوسانات ضمنی (IV) بیت‌ کوین را در ۶ ماه گذشته بررسی کرده‌اند. سهم نوسانات ضمنی در نمودارهای بیتکوین در این مدت افزایش یافته که نشان‌دهنده تمایل سرمایه‌گذاران و تریدرها به بالا رفتن قیمت اولین رمزارز بازار است.

در صورتی که قیمت بیت‌ کوین در روزهای پیش‌رو افزایش یابد و اولین رمزارز بازار از کانال ۴۲ هزار دلاری عبور کند،‌ احتمال رشد این دارایی دیجیتال بیشتر می‌شود.

 

اگر قیمت بیتکوین در روزهای آینده افزایش نیابد،‌ احتمال دارد قیمت این پول دیجیتال کاهش یابد. همچنین با کاهش میزان سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و بالا بودن میزان فروش این دارایی دیجیتال نسبت به خرید آن،‌ پیش‌بینی می‌شود که قیمت این رمزارز سقوط کند. اگر قیمت بیت‌کوین در روزهای آینده از ۴۲ هزار دلار بیشتر نشود، ۱۰۰ هزار دلاری شدن این رمزارز در سه ماه آینده رویا خواهد بود.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.