تلاش خریداران برای بیت کوین ۶۰ هزار دلاری!

تلاش خریداران برای بیت کوین ۶۰ هزار دلاری!
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ شهریور ۱۴۰۰

برترین رمزارز بازار چند روزی است که در نزدیکی سطح ۵۰ هزار دلار در تقلا  است و همین امر نیز باعث اختلاف نظر تحلیل‌گران درباره روند بعدی قیمت آن شده است. رایان کلارک (Ryan Clark)، یکی از تحلیل‌گران برجسته این حوزه، معتقد است که تثبیت فعلی قیمت بیت کوین مشابه تثبیت قیمت زیر سطح ۲۴ هزار دلار است که بعد از آن شاهد رکورد قیمتی چشم‌گیر در دی ماه ۱۳۹۹ بودیم. با این حال نظر همه صعودی نیست و برخی از تحلیلگران مانند TraderXO معتقدند که قیمت بیتکوین تا پایان ماه سپتامبر (مهر) ممکن است تا سطح ۳۹ هزار الی ۴۲ هزار دلار سقوط کند.

در روز ۵ ام شهریور (۲۷ آگوست)، جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا اظهار داشت که تا پایان سال میلادی جاری این بانک مرکزی کاهش خرید اوراق قرضه ماهیانه ۱۲۰ میلیارد دلاری خود را آغاز خواهد کرد، اما افزایش وضعیت نرخ بهره تا مشخص شدن وضعیت بازار کار و نرخ تورم، مشخص نخواهد شد.

پس از این سخنرانی، شاخص دلار آمریکا (DXY) سقوط کرد، شاخص S&P 500 به بالاترین سطح خود رسید و قیمت بیتکوین نیز در کمتر از یک ساعت حدود ۱,۵۰۰ دلار افزایش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که حضار این سخنرانی، نسبت به بازار کریپتوکارنسی دید مثبتی دارند.

در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت بیتکوین و بررسی روند این رمزارز در ۷ روز آینده پرداخته‌ایم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

نمودار بیتکوین در ۲۷ آگوست (۵ شهریور) از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۶,۸۲۳ دلار) بازگشت اما گاوها نتوانستند قیمت این رمزارز را به محدوده مقاومت بالاتر، یعنی سطوح ۵۰,۰۰۰ الی ۵۰,۵۰۰ دلار برسانند و این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها هم دست از تلاش بر نداشته‌اند.

قیمت بیت کوین

اگر نمودار قیمت بیت کوین از سطوح فعلی‌اش برگردد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان دهنده رزرو سود تریدرهای کوتاه مدت است. در این شرایط ممکن است قیمت بیت کوین تا سطح ۴۳,۹۲۷/۷۰ و سپس ۴۲,۴۵۱/۶۷ دلار سقوط کند.

  • اگر نمودار بیت کوین از این سطح حمایت یک جهش ناگهانی داشته باشد، ممکن است قیمت این رمزارز برای چند روز در ناحیه ۴۲,۴۵۱/۶۷ و ۵۰,۵۰۰ دلار به دام بیفتد و در همین ناحیه نوسان کند.
  • در مقابل نیز در صورت رشد بیت کوین، اگر قیمت از سطوح فعلی‌اش افزایش یابد و یا از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش ناگهانی داشته باشد، گاوها مجددا تلاش می‌کنند تا قیمت بیت کوین را به بالای ناحیه مقاومت بالاسری برسانند. در صورت موفقیت گاوها احتمالا شاهد رشد قیمت بیتکوین تا بالای سطح ۶۰ هزار دلار خواهیم بود.

قیمت بیت کوین

شیب میانگین‌های متحرک در نمودار چهار ساعته تقریبا مسطح شده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز نزدیک به نقطه میانی‌اش قرار دارد و این موضوع نشان دهنده احتمال تثبیت قیمت در یک محدوده در کوتاه مدت است. در این شرایط ممکن است قیمت بیت کوین مدتی در ناحیه بین ۴۶,۲۰۰ تا ۴۹,۵۰۰ دلار در نوسان باشد.

  • اگر گاوها بتوانند قیمت بیت کوین را به بالای سطح ۴۹,۵۰۰ دلار سوق دهند، ممکن است شاهد رشد این رمزارز تا مقاومت ۵۰,۵۰۰ دلاری باشیم. با یک برک‌اوت و بسته شدن قیمت بالای این سطح مقاومت، احتمالا شاهد آغاز روند صعودی بعدی خواهیم بود.
  • در مقابل نیز اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بیت کوین را به زیر سطح ۴۶,۲۰۰ دلار برسانند، این رمزارز می‌تواند تا سطح ۴۴۰۰۰ دلار سقوط کند.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستان خرید و فروش کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.