اعطای جایزه ۶۲۵ هزار دلاری برای شکستن رمز مونرو و لایتینگ!

مونرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

آژانس خدمات درآمد داخلی ایالات متحده (IRS)، اعلام کرده به هرکسی که بتواند کریپتوهای حریم خصوصی محور و بدون ردیابی مانند مونرو (XMR) را بشکند و بتواند معاملات بیت کوین در لایتنینگ را ردیابی کند، مبلغی حداکثر تا ۶۲۵۰۰۰ دلار به عنوان جایزه اعطا می‌کند.

در این بیانیه که هفته گذشته منتشر شد، خاطرنشان شده که سازمان امور مالیاتی ارسال‌‌های اولیه مردم را تا ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) می‌پذیرد و در صورت پذیرش، متقاضیان مبلغ ۵۰۰۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

این کمک هزینه به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا طی هشت ماه آینده نمونه اولیه خود را ارتقا دهند و پس از اتمام آزمون آزمایشی و تأیید دولت، ۱۲۵۰۰۰ دلار دیگر اعطا خواهد شد.

این سازمان در حال جستجو برای یافتن راه حلی، با کمک یک یا چند پیمانکار، جهت ارائه روش‌های نوآورانه برای ردیابی و انتساب سکه‌های حریم خصوصی محور است.

 

این اطلاعیه اهداف اولیه این کار را کمک به تحقیقات جنایی، برای ردیابی معاملات، از جمله شناسایی کیف پول‌ها ، تاریخ و زمان معامله و مبالغ منتقل شده عنوان کرده است. آژانس امیدوار است که با استفاده از ابزارهایی بتواند معاملات آینده توسط آدرس‌های نشانه‌گذاری شده را پیش‌بینی کند. همچنین محصولات نهایی ارائه شده باید کنترل کامل را  برای توسعه و اصلاح بیشتر به آژانس بدهند، تا سازمان مجبور نباشد به هیچ فروشنده خارجی اعتماد کند.

 

مونرو (Monero) به دلیل غیرقابل ردیابی بودن، یکی از ارزهای مجازی مورد علاقه‌ی سازمان‌های جنایی است. از آنجا که مقامات مبارزه با جرائم رمزنگاری توانایی‌های خود را افزایش داده‌اند و از قابلیت‌های متخصصانی مانند Chainalysis استفاده می‌کنند، تقاضا برای سکه‌های حفظ حریم خصوصی محور در میان مجرمان افزایش یافته است. در سال‌های اخیر، Chainalysis به منظور مبارزه با کودک آزاری، پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم، به ضابطین اجرای قانون در پیگیری بیت کوین و سایر معاملات ارزهای دیجیتال کمک کرده است؛ ماه گذشته نیز Chainalysis نقش اساسی در سرنگونی سه سازمان تروریستی داشته است.

سکه‌های حریم خصوصی محور یک استراتژی دارند که به مجرمان برای پنهان‌سازی معاملات کمک می‌کنند؛ سازمان امور مالیاتی اظهار داشته است:

«در حال حاضر برای ردیابی معاملات مربوط به سکه‌های حریم خصوصی محور مانند مونرو یا سایر معاملات خارج از زنجیره، منابع تحقیقاتی محدودی وجود دارد.»

 

اخیرا CipherTrace، یک شرکت تحلیل بلاکچین، ادعا کرده که ابزاری جدیدی برای ردیابی تراکنش‌های مونرو دارد، اگرچه هنوز قابلیت‌های آن تأیید نشده است. این شرکت اعلام کرد که توسعه این ابزار بیش از یک سال طول کشیده است و قرار است توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد. جان جفریس (John Jeffries)، تحلیل‌گر ارشد مالی CipherTrace اظهار داشت: این ابزار می‌تواند مونروی مورد استفاده برای معاملات غیرقانونی را ردیابی کند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.