جایزه یک میلیون دلاری برای معرفی هکر توییتر!

هکر توییتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ تیر ۱۳۹۹

در بامداد روز ۵شنبه، ۲۶ تیرماه، هکری در یک حمله گسترده حساب توییتری صرافی‌های بزرگی چون بایننس، جمینی، کوکوین و کوین‌ بیس را هدف قرار داد و سپس حساب‌های کاربری افراد شناخته شده جهانی مانند ایلان ماسک، جورج والاس، بیل گیتس، وارن بافت، باراک اوباما، جف بزوس و چند تن دیگر را هک کرد.

 

ماجرا از آنجا شروع شد که روی حساب توییتری صرافی‌های بزرگی مثل کوین‌ بیس، کوین دسک، بیت کوین و حتی مدیرعامل صرافی شناخته شده بایننس (Changpeng Zhhao، ملقب به CZ) توییت‌هایی مشکوک مشاهده شد. در این توییت‌ها، آدرس یک وب سایت، با وعده دادنِ ۵۰۰۰ بیت کوین به مردم، به اشتراک گذاشته شده بود.

مدیرعامل بایننس (CZ)، در۱۵ ژوئیه (۲۶تیر)، در شبکه اجتماعی شخصی‌اش لینکی قرار داد و به مردم هشدار داد که بر روی آن لینک کلیک نکنند. او همچنین از مردم خواست که هرچه سریع‌تر حساب‌های بایننس خود را گزارش دهند.

 

در این توییت جنجالی صرافی بایننس، یک آدرس اینترنتی (CryptoForHealth.com) را منتشر کرده و پیام زیر را به اشتراک گذاشته بود:

“ما با صرافی CryptoForHealth همکاری کرده ایم و قصد داریم ۵۰۰۰ بیت کوین را به مردم و جامعه برگردانیم”.

 

هکر توییتر

پس از بایننس این دردسر گریبان‌گیر صرافی‌های کوین بین، جمینی و کوکوین هم شد. درست کمی بعد از توییت جنجالی بایننس، حوالی ساعت ۲:۳۵ بعد از ظهر ۱۵ ژوئیه  (در ساعات اولیه سحر 26 تیر ماه)، صرافی کوین بیس هم یک توییت و دقیق با همان مضمون منتشر کرد.

و بعد از آن هم در صفحات توییتری صرافی‌های کوکوین، جمینی و موسسه ترون هم توییتی مشابه مشاهده شد.

 

بعد از این صرافی‌ها، نوبت به افراد معروفی مثل ایلان ماسک، جورج والاس، بیل گیتس، وارن بافت، باراک اوباما، جف بزوس رسید.

در ساعت 4:17 بعد از ظهر۱۵ ژوئیه، توییت عجیبی در حساب توییتری ایلان ماسک منتشر شد. در این توییت او آدرس یک کیف پول را به اشتراک گذاشته بود و پیام زیر را منتشر کرد:

« به دلیل شیوع ویروس کرونا، قصد کمک به مردم جهان را دارم. هر مقدار بیت‌کوین به این آدرس ارسال کنید، ۲ برابر آن را به حساب شما ارسال خواهم کرد.»

هکر توییتر

درست ۱۰ دقیقه بعد از این توییت، کیف پولی که در پست ماسک به اشتراک گذاشته شده بود، حدود ۳/۶۴ بیت کوین و با ارزش ۳۴۴۹۸ دلار شارژ شد.

 

پس از این حملات سایبری به افراد و صرافی‌های معروف جهان، جاستین سان بنیان‌گذار ترون، اعلام کرد به فرد یا افرادی که بتوانند این هکر را پیدا کرده و معرفی کنند، یک میلیون دلار پاداش می‌دهد. وی همچنین اظهار کرد، در حال همکاری با توییتر برای حل مشکل پیش آمده و بازگرداندن حساب‌های کاربری است.

 

سوالی که برای همه پیش آمد، این است که آدرس اینترنتی‌ای که در پست توییتری صرافی‌های بزرگ به اشتراک گذاشته شده است، متعلق به کیست!

شرکت آیکان (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers)، مسئول ایجاد هماهنگی‌ در نگهداری و عملکرد پایگاه‌های داده مرتبط با فضای نام، و فضای عددی در اینترنت می‌باشد. این شرکت اعلام کرده است که دامنه مذکور در همان روز حمله ثبت شده است. بعد از آن، این سایت به عنوان سایت فیشینگ شناخته شد و به حالت آفلاین درآمد.

 

اطلاعات کاربری فرد ثبت کننده این دامنه نیز در دسترس عموم قرار داده شده است. این سایت توسط فردی به نام آننتونی الیاس (Anthony Elias) از کالیفرنیا و با آدرس ایمیل mkeyworth5@gmail.com به ثبت رسیده است. با این حال آدرس حقیقی فرد در گوگل مپ ثبت نشده است و شماره تلفنی که برای ثبت نام وارد کرده، نیز قادر به برقراری تماس نمی‌باشد.

 

این حرکت جنجالی واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. یکی از کاربران توییتر گفته است:

“به نظر من فقط برنامه‌نویس‌های توییتر می‌توانند وارد حساب توییتری افراد شوند، در آن پست بگذارند و وارد حریم خصوصی دیگران شوند”.

بدیهی است که اتفاقِ افتاده، منجر به بی اعتمادی مردم به توییتر خواهد شد. سهام توییتر تنها در ۱۵ دقیقه، ۲/۵ درصد کاهش یافته و از  ۳۵۶۰ دلار به ۳۴۷۰ دلار سقوط کرد.

منبع

cointelegraph.com

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.