آیا بیت کوین این هفته از ناحیه ۳۱ هزار دلاری فراتر می‌رود؟

آیا بیت کوین این هفته از ناحیه ۳۱ هزار دلاری فراتر می‌رود؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ تیر ۱۴۰۰

در چند روز گذشته گاوها توانستند از سطح ۳۰۰۰۰ دلاری دفاع کنند و اجازه ندادند بیت کوین به زیر این سطح برسد؛ با این حال عدم یک جهش قیمتی قوی برخی از تریدرها را نگران این موضوع کرده که بیت کوین تا یک کف قیمتی جدید سقوط کند.

پلتفرم Ecoinometrics در یک رشته توییت خاطرنشان کرد که روند اصلاح قیمت فعلی بیت کوین، به وضعیت این رمزارز در سال ۲۰۱۳ بسیار شباهت دارد. در آن سال ۱۹۷ روز طول کشید تا بیت کوین بتواند مجددا به یک سقف قیمتی جدید برسد و بعد از ثبت این رکورد جدید نیز با یک اصلاح ۶۹ درصدی یک کف قیمتی جدید ساخت.

اگر قرار باشد که تاریخ تکرار شود، احتمالا معامله‌گران همچنان باید صبر کنند زیرا فقط ۹۵ روز از اصلاح قیمتی که گفتیم سپری شده است. با توجه به سطح قیمت فعلی یعنی سطح ۳۰ دلار، بیت کوین از رکورد قیمتی ثبت شده خود ۵۴٪ کاهش یافته است و اگر قرار باشد اصلاح ۶۹ درصدی رخ دهد، احتمالا باید منتظر رسیدن قیمت به سطح ۲۰ هزار دلار باشیم.

از طرفی نیز بر اساس گزارش‌های منتشر شده، میزان فعالیت معاملاتی در شبکه بیت کوین به شدت کاهش یافته و حجم معاملات اسپات نیز بیش از ۶۰ درصد از بالاترین سطح ثبت شده در ماه می (اردیبهشت و خرداد) فاصله دارد.

در ادامه به تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین می‌پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین در تلاش است تا بتواند از حمایت ۳۱۰۰۰ دلاری یک جهش ناگهانی داشته باشد اما دنباله بلند روی نمودار کندل استیک در روز گذشته نشان می‌دهد که میزان خرید در سطوح بالاتر در حال کاهش است. در همین راستا نیز خرس‌ها تلاش می‌کنند تا قیمت BTC را به زیر حمایت ۳۱۰۰۰ دلاری بکشانند.

بیت کوین

همان‌طور که در نمودار بالا می‌بینیم شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳,۱۷۴ دلار) نزولی است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نیز در منطقه منفی قرار دارد؛ این موضوع نشان می‌دهد که فعلا خرس‌ها بازار بیت کوین را در دست دارند. اگر فروشندگان موفق شوند نمودار بیت کوین را به زیر سطح ۳۱ هزار دلار برسانند، قیمت بیت کوین احتمالا تا سطح حمایت ۲۸۰۰۰ دلاری سقوط می‌کند.

  • گفتنی است که منطقه حمایتی ۳۱۰۰۰ الی ۲۸۰۰۰ دلاری برای گاوها حیاتی است زیرا در صورت شکست این منطقه، شاهد حجم وسیعی از لیکوئید شدن پوزیشن‌های لانگ خواهیم بود. این موضوع می‌تواند فشار فروش را تشدید کند و منجر به ریزش قیمت تا سطح ۲۰۰۰۰ دلار شود.
  • در مقابل نیز اگر گاوها بتوانند روند بازیابی قیمت را حفظ کنند و نمودار را به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۴,۹۲۵ دلار) سوق دهند، می‌توان گفت که فشار فروش در حال کاهش است. این موضوع می‌تواند احتمال فراتر رفتن قیمت از سطح ۳۶,۶۷۰ دلار را افزایش دهد.

بیت کوین

در نمودار چهار ساعته می‌بینیم که گاوها قیمت بیتکوین را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند اما نتوانستند آن را به بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سوق دهند. می‌توان گفت که خرس‌ها با هر بار افزایش قیمت اقدام به فروش می‌کنند و اجازه رشد بیشتر نمی‌دهند. اکنون خرس‌ها مجددا تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر حمایت ۳۱ هزار دلاری برسانند.

در صورت موفقیت خرس‌ها قیمت بیتکوین می‌تواند تا سطح ۳۰۰۰۰ و سپس ۲۹۰۰۰ دلار سقوط کند. اولین نشانه از صعودی شدن روند شکست و بسته شدن قیمت بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه است. اگر نمودار بتواند از خط روند نزولی (downtrend line) فراتر رود، روند کوتاه مدت به نفع گاوها تغییر خواهد کرد.

نکته مهم

تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله، منعکس کننده نظر کارشناسانه بیتستان نیست؛ مقاله فوق ترجمه‌ای  از سایت کوین تلگراف به این آدرس است. لذا برای انجام خرید و فروش، حتما شخصا بازار را مورد تحلیل قرار دهید و با ورود به  سایت بیتستانخرید و فروش کنید

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.