بیت کوین تا هفته آینده ۵۶ هزار دلار می‌شود یا ۴۷ هزار دلار؟!

بیت کوین ۴۷ هزار دلاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ تیر ۱۴۰۰

بیت کوین در دو هفته گذشته همچنان ثبات قیمتی داشته و در محدوده ۵۰ هزار دلار باقی مانده است. با توجه به این که اصلاح قیمت همواره پس از صعود یک رمزارز وجود داشته که به معنای عقب‌گردی برای شتاب بیشتر است، بسیاری از تریدرها نسبت به تازه‌ترین اصلاح قیمت بیت‌کوین واکنش منفی نشان داده‌اند.

نگرانی تریدرها از کاهش قیمت بیت‌کوین به دلیل طولانی شدن فرایند اصلاح قیمت است.

اصلاح قیمت معمولا نشانه‌ای از شروع یک رالی قیمتی بوده و آخرین اصلاح قیمت بیت‌کوین نیز باعث شکست رکوردهای قیمتی این رمزارز شده است. اولین رمزارز برتر بازار پس از شکست رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها با  ۶۴,۸۴۹ دلار، از مسیر صعودی خود بازگشت. گفته می‌شود عوامل متعددی در کاهش قیمت بیت‌کوین دخیل هستند. به عنوان مثال، تحولاتی که در سازمان‌های نظارتی آمریکا به وقوع می‌پیوندد و مالیاتی که جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا برای افراد ثروتمند در نظر گرفته است، عوامل اصلی ریزش قیمت بیت‌کوین عنوان شده‌اند.

بیت‌کوین در هفته‌های آینده چه روندی را پیش خواهد گرفت؟ پس از موج سقوط قیمت بیت‌ کوین، این رمزارز مسیر رشدش را ادامه خواهد داد؟

سقوط اخیر قیمت بیت کوین به فروش این رمزارز انجامیده و نهنگ‌ها در حال نادیده گرفتن این رمزارز هستند. نهنگ‌های کوچک و متوسط، ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون دلار از درآمد رمزارزی خود را فروختند. با این همه، برخی نهنگ‌های بزرگ به راه خود ادامه داده‌اند و از فرصت کاهش قیمت بیت‌ کوین به نفع خود استفاده می‌کنند.

با طولانی شدن سیر نزولی قیمت بیت‌کوین، حرکات گاوها کمترین توجه را به خود اختصاص داده است. با این همه،  حضور همیشگی  نهنگ‌ها نشانه مثبتی برای رشد اولین رمزارز بازار است. البته نکته‌ای که تحلیل‌گران به آن اشاره می‌کنند، مربوط به ترسی است که در مدت کوتاهی بازار بیت کوین را فرا گرفته و خرده‌فروشان را بی‌اعتماد کرده است. آیا بیت کوین به بزرگراه قبلی خود بازمی‌گردد و دوباره صعود می‌کند؟!

در این مقاله که آنالیز تحلیل‌گران سایت کوین‌تلگراف است، به پیش‌بینی قیمت بیت کوین در هفت روز آینده می‌پردازیم. با این تحلیل ممکن است شما جواب برخی از سوالاتی که در مورد قیمت بیت کوین در ذهن دارید را کشف کنید.

گاوهای خسته، خرس‌های گرسنه

گاوها سخت در تلاشند تا قیمت بیت‌کوین را از سطح ۵۰ هزار دلار بالاتر ببرند. در صورتی که قیمت نخستین رمزارز بازار همچنان در سطوح کمتر از ۵۰ هزار دلار باشد، نگرانی‌ تریدرها افزایش می‌یابد. گفتنی است اکنون به سطح ۵۰ هزار دلار، مقاومت روانشناختی بیت‌ کوین می‌گویند.

مشکلی که در حال حاضر درباره قیمت بیت کوین وجود دارد، مقاومت شدید خرس‌هاست. خرس‌ها پس از هر افزایش قیمت جزیی، همه‌ی تلاششان را برای پایین آوردن قیمت بیت کوین انجام می‌‌دهند. اگر خرس‌ها به مقاومتشان ادامه دهند احتمال سقوط دوباره قیمت اولین رمزارز بازار وجود دارد. 

تحلیل‌گران بر این باورند که خرس‌ها از موقعیت فعلی خود برای شروع یک رالی نزولی استفاده خواهند کرد. احتمال سقوط قیمت بیت‌کوین به ۴۳ هزار دلار با ادامه مبارزه گاوها و خرس‌ها هر لحظه بیشتر می‌شود.

بعضی از سرمایه‌گذاران رمزارزی، کاهش قیمت بیت‌کوین را فرصتی برای خرید این رمزارز می‌دانند. این در حالی است که اولین رمزارز برتر بازار نسبت به آلت‌کوین‌ها در دو هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشته است. 

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیت‌کوین در حال حاضر قیمت ۵۵,۶۷۱ دلار را نشان می‌دهد. همچنین شاخص مقاومت نسبی (RSI) بیت‌کوین فروش بیش از اندازه این رمزارز را نشان می‌دهد. 

افزایش فروش بیت‌کوین به خرس‌ها کمک می‌کند تا قیمت این رمزارز را کاهش دهند.  روز شنبه ۴ اردیبهشت (۲۴ آوریل)  خرس‌ها پیروز مبارزه با گاوها شوند. کاهش قیمت بیت‌کوین نشان از تلاش‌های بیش از حد خرس‌هاست. 

با تمام این تفاسیر، گاوها به سادگی قصد ترک میدان مبارزه را ندارند. در حالی که بازار بیت‌کوین پتانسیل یک سقوط دیگر را داشت، قیمت این رمزارز همچنان در مرز ۵۰ هزار باقی ماند و گاهی از آن عبور کرد.

به نظر می‌رسید قیمت بیت‌کوین تا ۴۳ هزار دلار افت کند ولی کوشش گاوها برای صعود این رمزارز  احتمال رشد را منتفی نمی‌کند.

در صورتی که گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را افزایش دهند و این رمزارز  از مقاومت ۵۲,۱۲۹ دلار  عبور کند، شاهد تحولات قابل قبولی در بازار بیت‌کوین خواهیم بود. 

گذار از مقاومت ۵۲,۱۲۹ دلار به معنای  آغاز یک رالی صعودی است. علاوه بر شروع رالی افزایش قیمت،  احتمال روبه‌رویی با یک مقاومت جدید در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه وجود دارد.

اگر قیمت بیت‌کوین افزایش نیابد و مقاومت‌ها شکسته نشود، امکان دارد یک سقوط قیمت اتفاق بیفتد. این موضوع احتمال ریزش قیمت بیتکوین به کمتر از ۴۷,۴۵۹ دلار در صورت پیروزی خرس‌ها را  افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود گاوها امید خود را از دست نخواهند داد و با توجه به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، قیمت بیت‌کوین ممکن است رشد قابل توجهی داشته باشد و به ۵۶,۸۷۰ دلار برسد.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که خرس‌ها با فروش رمزارزهایشان سعی در سقوط این رمزارز دارند. میانگین متحرک ساده و نمایی، همچنین شاخص مقاومت نسبی بیت‌کوین نشان‌دهنده یک شیب کاهشی است.

هر چند گاوها دست از مقاومت برنداشته‌اند، پیش‌بینی‌هایی مبنی بر کاهش قیمت بیتکوین خودنمایی می‌کند. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بیت‌کوین را در محدوده ۴۸,۶۶۷ دلار  و کمتر نگه‌دارند، تا هفته آینده  شاهد بیت‌‌کوین ۴۷ هزار دلاری خواهیم بود. 

اولین قدم برای کاهش قیمت بیت‌کوین و کمرنگ شدن امید گاوها، فروش بیتکوین و افت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. اگر گاوها بتوانند میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را افزایش دهند، شانس تغییر شرایط به نفع خود را خواهند داشت.

 

به نظر شما تا هفته آینده بیت‌کوین ۵۶ هزار دلاری می‌شود یا ۴۷ هزار دلاری؟

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.