حرکت آهسته بیت کوین در مسیر شکست مقاومت ۴۷ هزار دلاری

بیتکوین ۴۷ هزار دلاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

بیت کوین امروز چهارشنبه ۲۰ مرداد (۱۱ آگوست)‌ مسیر رشد خود را ادامه داده و در حال شکست مقاومت‌های پیشین خود است. اولین رمزارز بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۰/۴۵٪ رشد داشته و به آهستگی در حال صعود به سمت ۵۰ هزار دلاری شدن است. اگرچه سرعت رشد بیت کوین به نظر آهسته است،‌ اما تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند این افزایش قیمت ریسک کمتری برای اصلاح قیمت را با خود به همراه دارد.

نخستین رمزارز بازار امروز وارد کانال ۴۶ هزار دلاری شده و مقاومت‌های آن بین ۴۶,۸۰۰ دلار و ۴۷,۸۰۰ دلار قرار دارد. نمودارهای بیت کوین از ضعف‌هایی در کوتاه مدت خبر می‌دهند. با این همه،‌ همچنان تحلیل‌گران احتمال رشد این رمزارز و رسیدن آن به بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها را در یک مدت زمان کم، جدی می‌دانند. 

از ۲۰ روز پیش تاکنون رشد بیتکوین آغاز شده و این دارایی دیجیتال از ۲۹,۲۷۸ دلار به ۴۶,۱۵۲ دلار رسیده است. روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد (۱۰ آگوست)‌قیمت بیتکوین به ۴۶۷۰۰ دلار رسید و پس از اصلاح قیمت بار دیگر در کانال ۴۵ هزار دلاری معامله شد.

رویکردی که در شکست مقاومت‌های اولین رمزارز بازار وجود دارد، احتمال ثبات قیمت و استحکام موقعیت‌های فعلی برای صعود بزرگ را قوی‌تر می‌کند. 

در حال حاضر بازار بیت کوین طبق شاخص‌های تکنیکال گاوی است. امروز نوسان‌ساز تصادفی و میانگین متحرک واگرا همگرا (MACD)، بازار گاوی بیت کوین را نشان می دهند. با اینکه بازار بیت‌کوین صعودی است،‌ اما شاخص مقاومت نسبی (RSI) واگرایی به سمت بازار خرسی را نشان می‌دهد.

حرکات قیمت اولین رمزارز بازار

ضعف‌های کوتاه مدت

طبق نمودار ۶ ساعته قیمت بیت کوین، این رمزارز در کوتاه مدت واگرایی‌هایی را به سمت بازار خرسی نشان می‌دهد. شاخص مقاومت نسبی و میانگین متحرک نمایی واگرا همگرا نیز در نمودار ۶ ساعته اولین رمزارز بازار به واگرایی منفی اشاره می‌کنند.

نمودار شش ساعته بیتکوین

در صورتی که این کاهش قیمت اتفاق بیفتد و بیتکوین با اصلاح قیمت شدید مواجه شود،‌ قیمت آن در ابتدا ممکن است به ۳۹,۹۰۰ دلار برسد. براساس نمودار ۶ ساعته قیمت بیت کوین و در صورت کاهش قیمت، این رمزارز به سطوح حمایتی نزدیک می‌شود.

نمودار دو ساعته بیتکوین

نمودار ۲ ساعته قیمت بیتکوین برخلاف نمودار ۶ ساعته،‌ احتمال افزایش قیمت را تقویت می‌کند. در صورتی که قیمت بیتکوین افزایش یابد، این رمزارز مقاومت‌های پیشین خود را شکسته و به محدوده قیمتی ۴۷,۸۰۰ دلار نزدیک می‌شود.

موج شمار بیت‌ کوین

اگرچه شمارش موج در بلند مدت به طور واضح و روشن مشخص نیست،‌ اما شاخص‌های شمارش در کوتاه مدت از بازار گاوی بیت کوین در موج پنجم خبر می‌دهند.

طول این موج بین ۱ تا ۳ است و هدف آن در نهایت شکست مقاومت ۴۷,۷۵۰ دلاری خواهد بود.

BTC wave count

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.