بیت کوین در حال شکست مقاومت‌ها

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

بیت کوین در چند روز گذشته سیر صعودی خود را آغاز کرده است. اولین رمزارز بازار در سه هفته متوالی نشانه‌هایی از بازار گاوی را به نمایش گذاشته و خریداران آن قدرت بیشتری داشته‌اند. بیت‌ کوین (BTC)، از ۲ تا ۸ آگوست‌ (۱۱ تا ۱۷ مرداد) افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد و در بالاترین قیمت چند ماهه خود به قیمت ۴۵,۳۱۰ دلار رسید.
رویکرد مثبت در قیمت بیت‌ کوین سبب شد مقاومت‌های این رمزارز تغییر کنند. در حال حاضر مقاومت‌های قوی این رمزارز در محدوده قیمتی ۴۷۷۵۰ دلار و ۴۹۹۵۰ دلار هستند. به عقیده برخی از تحلیل‌گران حوزه‌ی رمزارزها، بیت‌کوین در کوتاه مدت نواحی مقاومتی تازه‌ای را فتح خواهد کرد. برخی دیگر از تحلیل‌گران نگاهی منفی به افزایش قیمت این رمزارز دارند و معتقدند بیت‌ کوین در کوتاه مدت یک کاهش قیمت شدید را تجربه می‌کند. باید به کدام دسته از این تحلیل‌گران اعتماد کرد؟ براساس نمودارهای قیمت بیت کوین می‌توان تحلیلی که به واقعیت نزدیک‌تر است را یافت.

نگاهی به وضعیت این هفته اولین رمزارز بازار

بیت‌ کوین در هفت روز گذشته توانست به منطقه‌ی امن خود وارد شود و مسیری صعودی را آغاز کند. گفتنی است اولین رمزارز بازار در سه هفته گذشته رشد چشمگیری داشت. براساس نمودارهای قیمتی این رمزارز پیش‌بینی می‌شود موج چهارم رشد بیت‌کوین در راه است.
مسیر رو به جلوی بیت کوین پس از ریزش قیمت این رمزارز به ۲۹ هزار دلار در ۳۰ تیر آغاز شد. به تازگی بیت‌کوین با فیبوناچی زیر ۰/۵ و با سطح مقاومت ۴۶۹۵۰ دلار معامله می‌شود. شاخص‌های تکنیکال نشان‌دهنده افزایش قیمت این رمزارز است. با اینکه شاخص‌ها از رشد بیتکوین خبر می‌دهند،‌ اما به نظر می‌رسد این شاخص‌ها برای شروع بازار گاوی به اندازه‌ی کافی مفید نبودند.
همچنین میانگین متحرک همگرا و واگرا (MACD)، سیگنال‌هایی از رشد قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد. شاخص مقاومت نسبی (RSI) اولین رمزارز بازار در حال حاضر بالاتر از ۵۰ قرار دارد که نشانه خوبی برای افزایش قیمت است.
با اینکه شاخص‌های تکنیکال به رشد بازار اشاره می‌کنند، نوسان‌ساز تصادفی همچنان بازار خرسی را نشان می‌دهد.

 

چارت هفتگی بیت کوین

رویکردهای مقاومت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیتکوین نشان می‌دهد که مقاومت این رمزارز بین ۴۶۹۵۰ دلار و ۴۷۷۵۰ دلار قرار دارد. این مقاومت در کوتاه‌مدت با فیبوناچی ۰/۶۱۸ ساخته شده است. در حالی که شاخص‌های تکنیکال همچنان بازار گاوی را نشان می‌دهند، پتانسیل واگرایی به سمت بازار خرسی در شاخص مقاومت نسبی وجود دارد.

 

نمودار روزانه بیت کوین

بیت کوین در آینده به چه قیمتی می‌رسد؟

براساس نمودار شش ساعته قیمت بیت‌ کوین، رشد این رمزارز در حال ضعیف و ضعیف‌تر شدن است. شاخص مقاومت نسبی و میانگین متحرک واگرا همگرا تمایل بازار به سمت کاهش قیمت را نشان می‌دهند. با اینکه برخی از شاخص‌ها به ریزش قیمت اولین رمزارز بازار اشاره دارند، هنوز هم امیدی به افزایش این قیمت وجود دارد.
اگر شاخص‌ها بازار خرسی را نمایش دهند، احتمال دارد قیمت بیت کوین کاهش یابد. در صورتی که فروشندگان با افزایش فروش رمزارزهای خود قیمت بیت کوین را کاهش دهند، ممکن است بیت‌کوین به قیمت ۳۹۹۰۰ دلار و سپس ۳۷۷۵۰ دلار سقوط کند.

نمودار بیت کوین

نمودار دو ساعته قیمت بیت کوین نیز نشان‌دهنده شاخص‌هایی مشابه نمودار ۶ ساعته این رمزارز است. در هر دو این نمودارها، شاخص مقاومت نسبی و میانگین متحرک همگرا واگرا به سمت بازار خرسی متمایل است.
براساس این شاخص‌ها، پیش‌بینی می‌شود در کوتاه مدت احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین وجود دارد. این در حالی است که این رمزارز در مسیر صعودی قرار گرفته و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵/۵٪ افزایش قیمت داشته است. لازم به ذکر است قیمت بیت کوین در زمان نوشتن این تحلیل، ۴۶۰۷۲ دلار است.

بیتکوین در کوتاه مدت

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.