سراشیبی ناگهانی قیمت بیت کوین تا کجا ادامه می‌یابد؟

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

بیت کوین شب گذشته بیش از ۱۵٪ کاهش قیمت را تجربه کرد و با قیمت ۴۲۰۰۰ دلار معامله شد. پس از مدت کوتاهی، این سقوط جبران شد و قیمت بیت کوین  ۴۷۰۰۰ دلاری شد. با وجود بهبود قیمت اولین رمزارز بازار، بیتکوین نتوانست به سطح قیمتی ۵۰۰۰۰ دلار برسد. این ارز دیجیتال حتی به محدوده‌های مقاومتی ۴۸۵۰۰ دلار و ۴۹۰۰۰ دلار نزدیک نشد. 

ریزش بازار بیتکوین باعث شد قیمت این رمزارز کمتر از ۴۸۵۰۰ دلار و ۵۰۰۰۰ دلار قرار بگیرد. با کاهش قیمت بیت‌ کوین بسیاری از ارزهای دیجیتال در مسیری نزولی قرار گرفتند. 

تحلیل‌گران حوزه رمزارزها پیش‌بینی کرده بودند که با رسمی شدن بیت‌کوین در السالوادور، قیمت نخستین ارز رمزنگاری شده  صعود خواهد کرد. برخلاف نظر تحلیل‌گران، قیمت این رمزارز با قانونی شدن در السالوادور در مسیر کاهش شدید قیمت قرار گرفت.

در زمان نوشتن این تحلیل، قیمت بیت‌ کوین به ۴۵۴۳۴ دلار رسیده است. بیتکوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۲۸٪ و در هفت روز اخیر ۳/۵۸٪ کاهش داشته است. قیمت این رمزارز اکنون از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه کمتر است.

براساس داده‌های صرافی کراکن، بیت‌ کوین پیش از اصلاح قیمت به سطح حمایتی ۵۲۱۵۰ دلار نزدیک شده بود و پس از آن سیر نزولی آن شروع شد.

قیمت بیت کوین از ۴۵ هزار دلار عبور می‌کند؟

بیت کوین نتوانست به قیمت ۵۳۰۰۰ دلار برسد و بار دیگر سقوط آزاد را تجربه کرد. قیمت اولین رمزارز بازار در مسیر نزولی خود از سطح حمایتی ۵۲۰۰۰ دلار عبور کرده است. بازار خرسی بیت‌کوین سبب شد این ارز دیجیتال به دوران رکود خود بازگردد. با اینکه قیمت بیت‌کوین به ۴۲۰۰۰ دلار رسید، اما بعد از مدت کوتاهی دوباره مسیر صعودی خود را از سر گرفت.

رمزارزی که بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص داده در موج نزولی قرار گرفته، اما همچنان امیدی به افزایش قیمت آن در کوتاه مدت وجود دارد.

قیمت بیت کوین در حال حاضر از مقاومت ۴۵۰۰۰ دلار فراتر رفته و پیش‌بینی می‌شود خیلی زود به سطح قیمتی ۵۰ هزار دلار برسد. گفتنی است اولین رمزارز بازار فیبوناچی ۲۳/۶٪ را شکسته و بین قیمت ۵۲۸۰۰ دلار و ۴۲۰۰۰ دلار در نوسان است.

نمودار قیمت بیت کوین

براساس پیش‌بینی تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال، قیمت بیتکوین به زودی به سطح قیمتی ۴۷۵۰۰ دلار خواهد رسید و فیبوناچی آن حدود ۵۰٪ خواهد بود.

آیا قیمت اولین رمزارز بازار دوباره کاهش می‌یابد؟

اگر قیمت  بیت کوین به سطح ۴۸۵۰۰ دلار برسد، ممکن است دوباره با اصلاح همراه شود. لازم به ذکر است که به احتمال زیاد سطح حمایتی این ارز رمزنگاری شده در این شرایط ۴۶۵۰۰ دلار خواهد بود. در صورتی که قیمت بیت کوین کمتر از ۴۵۰۰۰ دلار شود، احتمال دارد این رمزارز به سطح قیمتی ۴۳۵۰۰ دلار سقوط کند.

در حال حاضر شاخص مقاومت نسبی بیت‌ کوین کمتر از ۵۰ است ولی میانگین متحرک واگرا همگرا رشد آهسته قیمت را نشان می‌دهد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.