دومینوی کاهش قیمت رمزارزها ادامه می‌یابد؟

کاهش قیمت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ تیر ۱۴۰۰

قیمت بیت‌ کوین و اتر در روزهای گذشته با ادامه سخت‌گیری‌های دولت چین و ممنوعیت تسهیلات استخراج، کاهش یافته است. اولین رمزارز بازار در چند روز اخیر یک مسیر نزولی را طی کرد و به کانال ۳۱ هزار دلار وارد شد. اتر نیز در روزهای گذشته با کاهش قیمت همراه بوده است. دومین رمزارز برتر بازار به کانال ۱۸۸۰ دلاری سقوط کرده است. دیگر رمزارزها، مانند بایننس کوین، ریپل و دش نیز در این روند کاهشی قرار دارند.

 

به نظر می‌رسید ماینرهای چینی وقت کافی برای یافتن خانه‌ای جدید و ادامه فعالیت‌هایشان در اختیار دارند. دولت چین اعلام کرده بود ماینرهای این کشور تا شهریور ماه فرصت دارند تجهیزات خود را جمع‌آوری کنند؛ اما این هفته چین از بسته شدن مزارع استخراج در استان‌های مختلف این کشور تا پایان تیر ماه خبر داد.

خبر تعطیلی تسهیلات استخراج رمزارزها به ویژه بیت‌کوین، آشوبی را در دنیای ارزهای دیجیتال به راه‌ انداخت.

 

سونامی کاهش قیمت بیت‌ کوین، آلت‌ کوین‌ها را بلعید

 

بیت‌کوین و اتر  در روزهای اخیر به ترتیب ۳٪ و ۶٪ کاهش قیمت داشته‌اند. همچنین بایننس‌ کوین، ریپل و کاردانو نیز با کاهش شدید قیمت مواجه شده‌اند و حدود ۱۵٪ از قیمت آن‌ها کاسته شده است.

کم شدن قیمت رمزارزهایی مثل بیت‌کوین و اتر که بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص داده بودند، هش‌ریت این رمزارزها را نیز کاهش داده است.

ادامه ممنوعیت‌های استخراج بیت‌کوین از سوی دولت چین، هش‌ریت (Hashrate) یا همان قدرت محاسبات شبکه این رمزارز را کم کرده است.

 

هش ریت

با وجود آن‌که قیمت بیت‌ کوین و هش‌ ریت این رمزارز کاهش یافته‌ است،‌ هنوز هم سرمایه‌گذاران بزرگی به اولین رمزارز بازار امیدوار هستند. 

مایکرواستراتژی یکی از شرکت‌های بزرگی است که در این بازار خونین، به خرید بیت‌ کوین ادامه می‌دهد. شرکت نرم‌افزاری مایکرواستراتژی روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه، بیش از ۱۳ هزار بیت‌کوین به سبد سرمایه‌گذاری‌هایش افزود.

 

شرکت نرم‌افزاری مایکرواستراتژی با ۴۸۹ میلیون دلار  سرمایه، ۱۳,۰۰۵ بیت‌کوین خریداری کرد.

 

هرچند شرکت مایکرواستراتژی و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری به خرید بیت‌کوین روی آورده‌اند،  قیمت این رمزارز همچنان در مسیر نزولی قرار دارد.

 

نمودار بیت کوین

بسیاری از تحلیل‌گران بازار رمزارزها بر این باورند که کاهش قیمت بیت‌کوین ادامه نخواهد یافت. برخی نیز معتقدند در صورت شکست سطح حمایتی ۳۰ هزار دلار و ادامه روند کاهش، شاهد سقوط آزاد این رمزارز خواهیم بود.

 

چه سرنوشتی در انتظار اتر است؟

 

اتر نیز مانند بیت‌ کوین در مسیر کاهشی قرار دارد. قیمت این رمزارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کمتر شده و سطوح حمایتی متفاوتی را اختیار کرده است.

نمودار اتر

پیش‌بینی می‌شود در صورتی که قیمت اتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بیشتر شود و از سطح حمایتی ۱۹۶۶ دلار فراتر برود، دومین رمزارز برتر بازار در مسیر صعودی خود قرار می‌گیرد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.