سناریوی ریزشی آدا ادامه می‌یابد؟

Ada
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

قیمت رمزارز کاردانو از روز ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) در حال کاهش است.  پس از شکست رکورد بالاترین قیمت کاردانو (آدا) و رسیدن این رمزارز به بیشترین قیمت عمر خود، روند نزولی قیمت این دارایی دیجیتال آغاز شد. با این وجود، بسیاری از فعالان حوزه رمزارز به افزایش قیمت کاردانو (آدا)‌ ایمان دارند.

حرکت بلند مدت کاردانو 

قیمت کاردانو از ۲۶ اردیبهشت ماه که به قیمت ۲/۴۶ دلار رسید، شروع به ریزش کرد. پیش از این،  کاهش قیمت کاردانو به شکست رکورد بالاترین قیمت این رمزارز کمک کرده بود. پیش‌بینی می‌شود آدا پس از روند طولانی مدت کاهش قیمت، بتواند بار دیگر به مسیر صعودی خود بازگردد و رکورد‌های قیمتی تازه‌ای را بشکند.

شاخص‌های تکنیکال نشان‌دهنده افزایش قیمت کاردانو است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند تا زمانی که قیمت کاردانو از محدوده حمایتی ۱/۰۵ دلار پایین‌تر نیامده و تریدرها در این محدوده معاملات رمزارزی انجام می‌دهند،  شاهد بازار گاوی خواهیم بود.

در صورتی که شاخص مقاومت نسبی کاهش یابد، اقدامات گاوی کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود شاهد بازار خرسی خواهیم بود.

ADA Weekly chart

سقوط و در هم شکستگی کوتاه مدت

 

با توجه به نمودار روزانه قیمت آدا، این رمزارز از  ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن) در محدوده قیمتی نزدیک به ۱/۲۰ دلار قرار داشته است. برخلاف قالب‌بندی‌های هفتگی که نشانه‌ای از صعود یا نزول مکرر را نشان نمی‌دهند، نمودارهای روزانه نشان‌دهنده روند کاهشی و بازار خرسی است.

شاخص مقاومت نسبی کاردانو در حال حاضر کمتر از ۵۰ است. 

ADA ascending support

در کوتاه مدت قیمت آدا در مسیر ریزشی قرار گرفته و ناحیه حمایتی آن به قیمت ۱/۳۴ دلار رسیده است. براساس شاخص‌های تکنیکال، تحلیل‌گران بازار کاردانو را خرسی می‌دانند و معتقدند به زودی قیمت آدا کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

ADA breakdown

آدا،‌ هم‌راستا با بیت‌کوین پیش می‌رود؟

یکی از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای دنیای رمزارزها که در شبکه اجتماعی توییتر با نام کاربری TheEuroSniper شناخته می‌شود،‌ با مقایسه تغییر قیمت بیت‌کوین و آدا، این دو رمزارز را با هم مقایسه کرد.

طبق پیش‌بینی‌های این تحلیل‌گر، آدا و بیت‌کوین مسیر مشابهی را پس از شکست رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها طی کرده‌اند. با این همه، تحلیل‌گران بر این باورند که نمودار قیمتی آدا/بیت‌کوین نشان‌دهنده رشد است. شاخص مقاومت نسبی یک واگرایی نزولی را نشان می‌دهد. گفتنی است در زمان نگارش این تحلیل، قیمت کاردانو ۱/۵۱ دلار شده است.

ADA/BTC Chart

 

ADA/BTC reclaim

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.