سقوط شاخص RSI بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود: فشار فروش در حال افزایش است!

سقوط RSI بیت کوین به زیر 30
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

بیتستان: سرمایه‌گذاران بازار شروع به فروش بیت‌کوین‌های خود کرده‌اند. همین کار منجر به سقوط RSI بیت کوین به زیر 30 شده است. RSI بیت‌کوین برای اولین بار به این سطح سقوط کرده که در نوع خود بی‌سابقه محسوب می‌شود.

سقوط RSI بیت کوین به زیر 30

سرمایه‌گذاران بازار شروع به فروش بیت‌کوین‌های خود کرده‌اند. همین کار منجر به افت شاخص RSI بیت‌کوین شد. شاخص قدرت نسبی 14 روزه بیت‌کوین (RSI) به زیر 30 رسیده که نشان دهنده فروش بیش از حد این رمزارز است.

ناگفته نماند که این سطح کمترین میزانی است که از سال 2020 ثبت شده. شاخص RSI یک شاخص مومنتوم بین 0 تا 100 می‌باشد که حرکت اخیر قیمت یک دارایی را نسبت به میانگین حرکت قیمت آن در یک دوره خاص (معمولا 14 روزه) نشان می‌دهد.

افت این شاخص به زیر سطح 30 نشان می‌دهد که قیمت نسبت به میانگین اخیر خود خیلی سریع کاهش یافت است.

یکی از اشتباهاتی که جامعه کریپتو در X (توئیتر سابق) و اکثر معامله‌گران تازه‌کار مرتکب می‌شوند این است که فروش و خرید بیش از حد را به عنوان نشانه‌هایی برای بازگشت به روند صعودی و نزولی در نظر می‌گیرند؛ اما اینگونه نیست.

اگر شاخص RSI به منطقه فروش بیش از حد برسد، نشان می‌دهد که قیمت‌ها خیلی سریع کاهش یافته‌اند و بالعکس.

در هر صورت، افت این شاخص به زیر 30، نشانه تقویت حرکت نزولی است. به گفته الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار در FxPro، روند بیت‌کوین به سمت نزولی تغییر کرده.

بیت‌کوین آخرین هفته معاملاتی خود را با افت قابل توجهی به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای و ۲۰۰ روزه خود به پایان رساند که نشان دهنده تغییر به یک روند نزولی است.

سقوط RSI بیت کوین به زیر 30

امروز این رمزارز در محدوده قیمتی 26 هزار دلار معامله می‌شود. قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته بیش از 10 درصد کاهش یافته؛ زیرا بازده اوراق بهادار شاخص تورمی 10 ساله ایالات متحده تقریبا به 2 درصد رسید که بالاترین میزان از سال 2009 بود.

منبع: coindesk

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.