بیت‌کوین یا طلا؟ ری دالیو: بیت کوین طلای نسل جوان است

ستایش بیت کوین توسط ری دالیو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ آذر ۱۴۰۰

ری دالیو در مصاحبه اخیر خود بیت‌کوین را ستایش کرده است. باید توجه کرد که وی یکی از موفق‌ترین مدیران تمام دوران بوده و نسبت به رمزارزها بسیار شکاک است. برای خواندن خبر ستایش بیت کوین توسط ری دالیو با بیتستان همراه باشید.

ری دالیو (Ray Dalio)، اخیرا با مارکت واچ (MarketWatch) مصاحبه‌ای داشت. در این مصاحبه دالیو بیت‌کوین را طلای نسل جوان خوانده است. باید توجه داشت که ری دالیو به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران تمام دوران برای بیت‌کوین این اصطلاح را به کار برده است.

دالیو که نسبت به ارزهای دیجیتال بسیار شکاک است اظهار داشته بیت‌کوین بزرگترین ارز رمزنگاری شده دارای ارزش تا به امروز است. وی افزود:

بیت‌کوین تقریباً جایگزین طلا برای نسل جوان است و ارزش ذاتی ندارد، اما دارای ارزش نسبی بوده و با این اوصاف ارزی ارزشمند است.

رئیس Bridgewater Associates، معتقد است که این واقعیت که بیت‌کوین تا به امروز هک نشده و توانسته به سطح قابل توجهی از پذیرش برسد، یک دستاورد قابل توجه است. Bridgewater Associates، بزرگترین صندوق تامین بودجه جهان است.

پیش‌بینی ممنوع شدن بیت‌کوین در صورت جایگزینی آن با پول فیات

با این حال دالیو معتقد است که بیت‌کوین، در صورت ظهور به عنوان جایگزینی جدی برای پول فیات، در نهایت توسط دولت ممنوع خواهد شد. البته این فقط یک پیش‌بینی از طرف ری دالیو است و وی بر این باور است که بزرگترین ارز دیجیتال، در سراسر جهان ممنوع نخواهد شد.

در ماه مارس، دالیو پیش‌بینی کرد که دولت‌ها، جریان سرمایه به ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند.

این میلیاردر بزرگ معتقد است که دولت ایالات متحده می‌تواند بیت‌کوین را به همان روشی که فرانکلین دی روزولت (Franklin D Roosevelt)، طلا را در سال ۱۹۳۳ ممنوع و اقدام به تصرف دارایی‌های شهروندان کرد، غیرقانونی اعلام کند. فرمان اجرایی رئیس جمهور روزولت تا سال ۱۹۷۴ لغو نشده بود.

بیت‌کوین یا طلا؟

دالیو مدعی شد که تخصیص درصد کمی از پرتفوی خود به بیت‌کوین، به محافظت از این رمزارز بزرگ کمک خواهد کرد.

طبق گزارشان، دالیو برای اویل بار اعلام کرد که در ماه می مقداری بیت‌کوین خریداری کرده است.

این سرمایه‌گذار برجسته آمریکایی همچنان طلا را به بیت‌کوین ترجیح می‌دهد. وی دلیل اعتماد خود به طلا را این گونه توضیح می‌دهد که طلا، توانسته هزاران سال به عنوان یک وسیله برای سرمایه‌گذاری، پابرجا بماند.

دالیو در مصاحبه خود به این نکته اشاره کرد که با وجود اینکه دولت به تدریج برنامه خرید اوراق قرضه خود را متوقف می‌کند، اما چاپ پول احتمالا باعث افزایش تورم شود. وی در ادامه بیان کرد:

اگر بخواهند با اجازه دادن به افزایش نرخ بهره، آن را اصلاح کنند، به اقتصاد، سیاست و بازارها صدمات بزرگی خواهند زد. بنابراین احتمالاً مجبور خواهند بود پول بیشتری چاپ کنند و این باعث تورم پولی بیشتر می شود.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.