ارزش بیت کوین از یک شمش طلای ۲۰ اونسی پیشی گرفته است!

قیمت بیتکوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ دی ۱۳۹۹

 به نظر می‌رسد که رالی دیوانه‌وار بیت کوین قصد متوقف شدن نداشته باشد. شب گذشته با فراتر رفتن قیمت این رمزارز از سطح ۴۰,۰۰۰ دلار، ارزش آن از یک شمش طلای ۲۰ اونسی هم پیشی گرفت. بر اساس اطلاعات وب‌سایت Tradingview.com قیمت بیت کوین با یک رشد ۵ درصدی در ۲۴ ساعت به این رکورد جدید رسید و ظاهرا فعلا هیچ نشانه‌ای از ریزش قیمت در این رمزارز وجود ندارد.

فعالان حوزه کریپتوکارنسی با توجه به قابلیت عالی این دارایی از نظر ذخیره ارزش آن را «طلای دیجیتال» می‌نامند؛ با مشاهده‌ی رکورد ۴۰,۰۰۰ دلاری و پیشی گرفتن از قیمت یک شمش طلای ۲۰ اونسی، چنین لقبی برای بیت کوین شایسته به نظر می‌رسد.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت Goldprice.org، در زمان نوشتن این خبر، طلا با قیمت ۱۹۱۲ دلار در هر اونس معامله می‌شود، بنابراین یک شمش ۲۰ اونسی با ارزش ۳۸,۲۴۰ دلار از بیتکوین عقب‌تر است.

دبیر شرکت DigiByte، رودی بومن (Rudy Bouwman)، نیز در این باره اظهار داشت:

بیت کوین تا جایی پیش خواهد رفت که به جایگاه شمش‌های طلا خواهد رسید، یک دارایی فقط برای ذخیره ارزش.

شایان ذکر است که این رالی با ورود سرمایه‌گذاران موسسه‌ای با آن‌چه در سال ۲۰۱۷ رخ داد کمی متفاوت است. این موسسات برخلاف خرده‌سرمایه‌گذاران به دنبال سود کوتاه مدت نیستند و تمایل دارند که برای بلندمدت در بیتکوین سرمایه‌گذاری کنند.

در ادامه باید به این نکته اشاره کنیم که بیت کوین طی ۱۲ ماه گذشته ۳۷۸ درصد رشد داشته، در حالی که طلا در مدت مشابه فقط ۲۱/۶ درصد رشد داشته است. همچنین بیتکوین هنوز هم در بالاترین سطح خود قرار دارد اما قیمت طلا ۷/۶٪ نسبت به اوج قیمتی خود ریزش داشته است.

عملکرد اخیر بیتکوین آن‌قدر چشم‌گیر بوده است که حتی فردی مانند پیتر شیف تاجر معروف طلا و منتقد سرسخت بیت کوین سرانجام اعتراف کرد که بیتکوین همه‌ی نظرها را از سمت طلا به سمت خود جلب می‌کند:

بیتکوین همه‌ی تقاضاها نسبت به طلا را می‌رباید و این موضوع باعث خوشحالی فرمانداران فدرال رزرو می‌شود. از طرفی نیز افزایش قیمت طلا چیزی است که بانک‌های مرکزی بیشتر از آن می‌ترسند؛ بنابراین بیت کوین بهترین دوست آنها است و این موضوع را توجیه می‌کند که چرا قانون‌گذران حباب افزایشی آن را نمی‌ترکانند.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.