ارزش بازار اتر از شرکت‌های نتفلیکس، کوکاکولا و ادوبی پیشی گرفته است!

اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

پس از تثبیت قیمت کوتاه مدتی که در روند اتر شاهد بودیم دو روز است که این آلت کوین مجددا در حال خبرساز شدن است. روز گذشته قیمت اتر در چندین صرافی بزرگ اسپات به ۲,۲۰۰ دلار رسید و با ثبت این رکورد، مارکت کپ برترین آلت کوین بازار توانست از مارکت کپ بسیاری از شرکت‌های بزرگ پیشی بگیرد.

اتر کوکاکولا، نتفلیکس و ادوبی را پشت سر گذاشت!

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط یک پلتفرم تحلیلی که مارکت کپ شرکت‌های بزرگ جهانی و ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند، می‌توان گفت که در حال حاضر اتر جز ۴۰ دارایی برتر از نظر ارزش بازار است.

در زمان نوشتن این خبر با قیمت هر ETH حدود ۲,۱۴۱ دلار، ارزش بازار این رمزارز حدود ۲۴۷ میلیارد دلار است. از طرفی ارزش بازار شرکت معروف Netflix حدود ۲۴۵ میلیارد دلار، نرم‌افزار ادوبی ۲۴۰ میلیارد دلار و شرکت کوکا کولا نیز ۲۲۹ میلیارد دلار است.

در حال حاضر برترین شرکت دنیا از نظر مارکت‌کپ کمپانی Apple است که دارای ارزش بازار ۲/۲۳ تریلیون دلاری است؛ بعد از اپل نیز شرکت مایکروسافت (ارزش بازار ۱/۹۳ تریلیون دلار) قرار دارد.

ارزش بازار برترین رمزارز بازار (بیت کوین) نیز بیش از ۱/۱۳ تریلیون دلار بوده و ۲۷ درصد بیشتر از مارکت‌کپ فیس بوک است. براساس گزارشی که اخیرا وب‌سایت U.Today گزارش داده، ارزش بازار بیتکوین توانسته از ارزش بازار تولید ناخالص داخلی کشور مکزیک (GDP) در سال ۲۰۲۰ پیشی بگیرد.

با این حال فقط این شرکت‌ها نیستند که اتر توانسته از آن‌ها پیشی بگیرد؛ از طرفی نیز ارزش بازار ETH از تولید ناخالص داخلی چند کشور بیشتر است. به عنوان مثال در حال حاضر اتر با مارکت کپ  ۲۴۷ میلیارد دلاری برتر از ارزش تولید ناخالص داخلی کشور پرو (۲۲۵ میلیارد دلار) و دو برابر تولید ناخالص داخلی کشور اسلواکی (۱۱۷ میلیارد دلار) است. همچنین می‌توان به GDP کشور پرتغال در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد (حدود ۲۵۷ میلیارد دلار) که فقط چند میلیارد دلار بیشتر از اتر است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.